Pénzügyminisztérium

Eseményalapú Adatszolgáltatási Platformról

A Gazdaság-újraindítási Akcióterv végrehajtása érdekében Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervéhez kapcsolódó intézkedési lista jóváhagyásáról szóló 1495/2021. (VII. 23.) Korm. határozat 2. mellékletében az adórendszer egyszerűsítése keretében szerepelteti a foglalkoztatói adatszolgáltatások teljes körére eseményalapú átállást lehetővé tevő Eseményalapú Adatszolgáltatási Platform (a továbbiakban: EMAP) rendszert megalapozó jogszabályok hatálybalépését és az EMAP pilot szakasz megvalósítását.

Az adózói adminisztrációs kötelezettségeket egyszerűsítő eseményalapú adatszolgáltatási megoldások fejlesztéséhez szükséges intézkedésekről szóló 1056/2023. (II. 27.) Korm. határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) rendelkezik. Ehhez kapcsolódóan létrejött 5 szakterületi munkacsoport, melynek feladata az EMAP létrejöttében való szakmai tudásátadás és támogatás.  A pénzügyminiszternek 2025. december 1. napjáig gondoskodnia kell az EMAP pilot szakaszának elindításáról.

Az EMAP pilotban négy hatóság (a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, a Magyar Államkincstár és a Központi Statisztikai Hivatal) foglalkoztatással összefüggő adatszolgáltatásainak integrálási lehetőségének feltételeit, körülményeit és várható hatásait kell vizsgálni. Az új adatszolgáltatási platform célja, hogy alapjaiban újítsa meg a foglalkoztatók állami szervek felé történő adatszolgáltatási kötelezettségeit egy valóban egycsatornás, eseményalapú adatszolgáltatási rendszer létrehozásával, amely természetes módon képes beépülni a foglalkoztatók bérszámfejtési folyamatába. Az EMAP rendszer feladata az adminisztrációs terhek csökkentése mellett az adatszolgáltatás benyújtását megelőző komplex ellenőrzés, melynek köszönhetően jelentősen javul a beküldött adatok minősége, csökken a hibás adatszolgáltatások száma.

Hírek

Az EMAP pilot projekt keretében az eseménykatalógus munkaverziójának átbeszélése, megvitatása kapcsán a piaci foglalkoztatók bérszakmai szakértőivel 2024. május 14-én és május 15-én "Bérszakmai fórum" elnevezésű online találkozók megszervezésére került sor. A fórum hanganyaga itt érhető el:

Szakmai interjú az " Új adatszolgáltatási rendszer könnyítheti a munkáltatók életét, avagy- minden az EMAP projektről

Kormányhatározat: eseményalapú adatszolgáltatási platform készül az adminisztrációs terhek csökkentésére – Adózóna, 2023.02.28.

Nagyot spórolhatnak a kkv-k a foglalkoztatás adminisztrációjának csökkentésével – Index.hu, 2022.05.30.

Társadalmi konzultációt kezdeményez a Pénzügyminisztérium – Ernst & Young, 2022.05.22.

Kiemelt események

Találkozó a piaci szereplőkkel – foglalkoztatókkal és szakmával – 2024.04.18.

Találkozó a piaci szereplőkkel – bérprogramfejlesztőkkel - 2024.04.09.

A Tárcaközi Bizottság ülése – 2024.02.27.

Munkacsoportok ülése – 2024.02.15-16.

A tárcaközi bizottság ülése - 2023.11.16.

Munkacsoportok ülése – 2023.10.17-18.

Munkacsoportok alakuló ülése – 2023.07.24-25.

A tárcaközi bizottság alakuló ülése – 2023.06.07.

A Kormány döntése a tárcaközi bizottság felállításáról – 2023.04.24.

A Kormány döntése a pilot megvalósításáról és kormánybiztos kinevezéséről – 2023.02.27.

Az előkészítő projekt lezárása – 2022.08.01.

Az előkészítő szakmai anyag társadalmi egyeztetésének lezárása – 2022.06.10.

Az előkészítő projekt indulása – 2021.06.18.

Elérhetőségek

Pénzügyminisztérium

EMAP Projektiroda

 

Cím: 1051 Budapest, József nádor tér 2-4.

Postacím: 1369 Budapest, Pf.: 481.

E-mail: emap@emap.gov.hu

 

EMAP Projektiroda munkatársai:

Projektvezető: dr. Pap Sándor

Projektasszisztens: Dr. Zsubla-Gábor Zulejka

Termékszakértő: Moraveczné Horváth Tünde

Koordinációért felelős szakértő: Szigeti Anita

Blokklánc szakértő: Dr. Klenik Attila

Az EMAP pilot projekt tesztelésében való részvételi szándékát jelezheti felénk az emap@emap.gov.hu email címre.