Miniszterelnökség

Projekt tartalmának bemutatása:

A hazai egészségügyi rendszerben a megelőző fejlesztési ciklusban létrejött a hazai egészségügyi adatkezelés korszerű technológiáit és folyamatait megvalósító Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT). A platform lehetővé teszi az egészségügyi ellátási folyamat során keletkező betegadatok tárolását, szakrendszerek közötti megosztását és nyomon követését, amelynek révén elsősorban az ellátási folyamatok támogatása valósul meg, beleértve az alapellátást is.

Előrelépés történt az egységes pénzügyi gazdálkodás bevezetésének területén is, nevezetesen - a kórházak tekintetében – bevezetésre került az egységes számlatükör.

A projekt célja:

A fenti – pozitív irányba mutató – változások továbbvitele érdekében a projekt célja az egészségügyi ágazat működési folyamatai hatékonyságának növelése:

A szakterületi rendszerek integrált szemléletben történő fejlesztésével.

A meglévő rendszerek továbbfejlesztésével, funkcióinak bővítésével.

Az ágazatban korábban szigetszerűen működő rendszerek összekapcsolásával.

Az egészségügyi ágazat rendszereinek és a közigazgatási folyamatokat támogató egyéb rendszerek kapcsolódási pontjainak és adatintegrációs lehetőségének megteremtésével, valamint a fenti fejlesztésekhez kapcsolódó szervezeti folyamatok fejlesztésével, eredményességének és hatékonyságának növelésével.

A projekt keretein belül ennek érdekében létrehozásra kerül:

A Központi Pénzügyi Engedélyező Rendszer és az Elektronikus Halottvizsgálati Bizonyítványt Kiállító Rendszer, amely fejlesztések a fenti célok megvalósulását segítik.

Az anyakönyvi nyilvántartás integrálása az egészségügyi adatrendszerekkel, valamint az orvosi eredetű sugárterhelési kimutatás és ennek integrációja a releváns közigazgatási alrendszerekbe, valamint az eGEN, HENYIR rendszerek továbbfejlesztése.

Az Országos Kórházi Főigazgatóság irányítása alá tartozó egészségügyi intézmények által egyedileg, saját hatáskörben indított, a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről ellátandó feladatok és munkafolyamatok végrehajtásának támogatásához, a feladatok és folyamatok nyomon követéséhez, illetve a tervek aggregálásához informatikai rendszer kerül bevezetésre Operatív Törzs szerződés és közbeszerzési igény jóváhagyási és folyamattámogatási rendszer  néven.

Az egészségügyi ágazat egyre inkább a betegközpontú szakmai modellek felé mozdul el. Ahhoz, hogy az ellátás színvonala hatékonyan emelhető legyen, a szolgáltatóknak teljes mértékben meg kell érteniük a betegek elégedettségét befolyásoló tényezőket és az azok érdekében tett intézkedések hatását mérhetővé kell tenni. A célok elérésének érdekében a projekt keretein belül kifejlesztésre kerül a Panaszkezelési és betegelégedettségi rendszer.

A projekt eddigi eredményei:  

Létrehoztuk a Központi pénzügyi engedélyező rendszert, amellyel az OKFŐ irányítású intézményeknél a gazdasági események és beszerzések engedélyezésének folyamata, valamint mindezek adminisztrációja digitálisan kezelhetővé és jól áttekinthetővé válik.

Az Elektronikus halottvizsgálati bizonyítványt kiállító rendszer (eHVB) megvalósításával a jelentős idő és költségmegtakarításon túl –, az évi hozzávetőleg 130.000 halálesethez kapcsolódó- halottvizsgálati bizonyítványok elektronikusan állnak elő és kerülnek továbbításra a folyamatban érintett szereplők felé.

A fejlesztés részeként megvalósul a halottvizsgálati bizonyítvány folyamatszabályozása, kompetenciák, feladatkörök lehatárolása, meghatározása, majd a bevezetendő eHVB rendszer jogi környezetét megteremtő új szabályok jogrendbe illesztése. 

A projekt keretein belül kifejlesztésre került az Operatív Törzs szerződés és közbeszerzési igény jóváhagyási és folyamattámogatási rendszer, valamint a Panaszkezelési és betegelégedettségi rendszer. 

Projekt fizikai befejezésének dátuma: 2023. december 15.

Projekt azonosító száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00051