Hankó Balázs a köszöntőjében azt mondta, a magyar modell működik, a magyar felsőoktatás négy pillérre épül: versenyképes, rugalmas, ugyanakkor kiszámítható és autonóm. A miniszter szerint talán soha nem volt olyan fontos az értékőrzés, az értékteremtés, a közösségépítés, mint napjainkban, amikor a nyugati világ értékvesztetté, tévelygővé vált, és a kihívásokat már észre sem veszi.

"Ezért szükségszerű és sikeres az a modell, amelyet magyar modellnek hívunk, és az a modell, amelyet Debrecen város közössége, a Debreceni Egyetem (DE), a térségi gazdasági erők összefogása inspirált" és hatott arra, hogy megújítsuk a magyar felsőoktatást.
KIM

Ennek eredményeként értékelte Hankó Balázs, hogy a DE a vidék legerősebb egyetemeként áll az élen 31 ezer diákkal és több mint 7300 nemzetközi hallgatóval. Kitért arra is, hogy a hazai egyetemek egyre jobban szerepelnek a nemzetközi rangsorokban, három hazai egyetem - köztük a debreceni - pedig a világ egyetemeinek legjobb két százalékában van. A tárcavezető a legfontosabbnak a fiatalok sikerét nevezte, ezért biztosítanak számukra minden olyan nemzetközi együttműködést, amely a diplomájuk versenyképességéhez szükséges. A Pannónia programon keresztül nyolcezer diáknak biztosítanak továbbképzési lehetőséget a világ vezető egyetemein, hogy aztán hazatérve a tudásukat itthon kamatoztassák - fűzte hozzá.

A kulturális miniszter a köszöntőjében felhívta a végzős hallgatók figyelmét arra, hogy a sikerhez "a kultúránk is kell, amely magyarrá tett, magyarnak tart meg bennünket". "Mi nem a bárhol, hanem a valahol szabadságát kínáljuk önöknek a kultúra által, mi nem kultúrafogyasztást, hanem kultúrahordozást kívánunk biztosítani" - hangoztatta a tárcavezető a debreceni diplomaosztón. Az egészségtudományi kar 364 végzőse - köztük ápolók, egészségügyi és szociális munkások, egészségügyi tanárok, mentőtisztek, szülésznők, védőnők és egészségügyi szervezők - vehette át a diplomáját. Müller Cecília országos tisztifőorvos címzetes egyetemi tanári címet vett át az ünnepi tanácsülésen.

(MTI)