Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00053 – „Ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése”

Kedvezményezett: Zala Vármegyei Kormányhivatal

Konzorciumvezető: Zala Vármegyei Kormányhivatal

Konzorciumi tagok: Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

Projekt azonosítószáma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00053

Projekt címe: Ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése

Támogatás összege: 6 259 549 918 Ft

Támogatás mértéke: 100 %

A projekt megvalósításának kezdete: 2016. február 1.

A projekt befejezési dátuma: 2021.szeptember 30.

A Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP) keretében meghirdetett „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukcióban a Zala Vármegyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium nyertes pályázatot nyújtott be.

A projekt átfogó célja volt a kormányhivatalok ügyfélkapcsolati tevékenységeinek hátterét képező informatikai háttértámogatás és kapcsolódó folyamatok fejlesztése, hatékonyabbá tétele.

A belső folyamatok optimalizálásával, az információk hatékonyabb megosztásával és a folyamatok elektronizálásával csökken az ügyintézések átfutási ideje és az ügyfelekre háruló adminisztrációs teher.

A projekt elsősorban a közigazgatás szervezettségének javítását, a közigazgatáson belüli folyamatok elektronizálását szolgálta, és a kormányhivatalok egységes működéséhez szükséges alapvető fejlesztéseket tartalmaz. Támogatja továbbá a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok belső működéséhez tartozó folyamatok egyszerűsítését és elektronizálását, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az ügyfelek által közvetlenül érzékelhető folyamatok, közigazgatási eljárások, szolgáltatások elektronikusan támogathatók legyenek. Megvalósít továbbá két olyan informatikai fejlesztést is, amely konkrét ügyfélszolgálati ügyek elektronizálására irányul.

A projektben megvalósult fejlesztések az alábbiak:

· Teljes közigazgatásra kiterjesztett Közigazgatási Tudástár rendszer fejlesztése;

· Egységes ügyintéző elérési, belső jogosultság kezelési rendszer létrehozása;

· Működtetés menedzselési (Helpdesk) rendszer kialakítása kormányhivatali szinten szolgáltatás-menedzselés informatika és épületüzemeltetés területén;

· Az állami tisztviselők teljesítményértékelési rendszerének kialakítása informatikai modullal együtt;

· Ügyfélkapcsolati menedzselési rendszer kialakítása és konkrét kormányablak ügykörök fejlesztése (a társadalombiztosítási azonosító jelet igazoló hatósági igazolvány másodlatának kiadása és a hatósági erkölcsi bizonyítvány közvetlen igénylése lehetővé válik a kormányablakokban);

· Kormányablak Mobil applikáció kifejlesztése.

· Kormányablak Mobilapplikáció foglalkoztatási modul fejlesztése és az OFA Virtuális Munkaerőpiaci Portál integrációja;

· Kormányablak ügyfélhívó rendszerének továbbfejlesztése;

· HR Workflow rendszer;

· OKNYIR és KSZNY rendszerek Központi jogosultságkezelő (IDM), Erős Hitelesítés Rendszer (NAM) integrációja, központi biztonsági eseménygyűjtő szolgáltatás és működés monitoring biztosítása.