Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00043 – „A hatáskör átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok”

Konzorciumvezető: Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal

Konzorciumi tagok: Magyar Államkincstár; Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; Miniszterelnökség – jogutódlást követően 2024. január 1-jétől Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

Projekt azonosítószáma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00043

Projekt címe: A hatáskör átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok

Támogatás összege: 9 099 105 789 Ft

Támogatás mértéke: 100%

A projekt megvalósításának kezdete: 2016. szeptember 1.

A projekt befejezési dátuma: 2022. december 6.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00043 „A hatáskör átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok” projekt alapvető célja volt, hogy az elmúlt időszak közigazgatási átszervezését, a járási hivatalok feladatellátását informatikai fejlesztésekkel támogassa. A bürokratikus terhek csökkentésének szem előtt tartásával ezek biztosítják a különböző nyilvántartások közötti adatkapcsolatot, az információk automatizált rendelkezésre állását.

Átfogó cél, hogy az ügyfelek és a közigazgatási szereplők adatigényeinek teljesítése is gyorsabban, magasabb szolgáltatási színvonalon valósuljon meg. A fejlesztések eredményeképpen hatékonyabbá és átláthatóbbá váltak az érintett eljárások, munkafolyamatok, valamint ezekben az eljárásokban csökkennek az érintett ügyfeleket terhelő adminisztrációs terhek is, hiszen a kormányhivatalon belül teljesül a szervezeti egységek közötti automatikus információáramlás. Mindennek köszönhetően a későbbiekben szélesebb körű, magasabb színvonalú szolgáltatások kiépítésére kerülhet sor.

A fejlesztések célja az e-közigazgatási szolgáltatások körének bővítése és minőségének javítása volt. Az átalakítások egyaránt szolgálják az ügyfeleket és megkönnyítik a közigazgatásban dolgozók munkáját is. Az eljárások és a szervezeti folyamatok egyszerűbbé, gyorsabbá és hatékonyabbá válnak.

Mindezek megvalósításához fontos, hogy az új struktúrában történő működéshez szükséges informatikai fejlesztések is megvalósultak, így a munkafolyamatok egy részének digitalizálása és informatikai továbbfejlesztése is előtérbe került.

A Projekt fizikai megvalósítására 2016.09.01. és 2022.12.06. közötti időszakban került sor.

A Projekt megvalósításához 9 099 105 789 Ft volt szükséges, melyet 100%-ban az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozása biztosított.