Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00041 – „A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése”

Konzorciumvezető: Pest Vármegyei Kormányhivatal

Konzorciumi tagok: Pest Vármegyei Kormányhivatal, Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal; Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal; Miniszterelnökség – jogutódlást követően 2024. január 1-jétől Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

Projekt azonosítószáma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00041

Projekt címe: A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése

Támogatás összege: 2 454 427 653 Ft

Támogatás mértéke: 100%

A projekt megvalósításának kezdete: 2016. január 1.

A projekt befejezési dátuma: 2021. március 29.

A projekt átfogó stratégiai célkitűzése az ügyfélközpontú közigazgatási szemlélet megerősítése, az állami szolgáltatások fejlesztése útján egy professzionálisan, költséghatékonyan, szervezetten működő szolgáltató állam kialakítása volt. A cél elérése érdekében a projekt az államigazgatás szervezetrendszerének további egyszerűsítésére, működési hatékonyságának növelésére, a párhuzamos feladatellátás megszüntetésére, az ügyintézés és az eljárások átfutási idejének és költségeinek csökkentésére terjedt ki.

A projekt négy feladatpillére közül elsőként valósult meg a központi hivatalok és a költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálata és a járási (fővárosi kerületi) hivatalok hatásköreinek megerősítése a hatékonyabb államigazgatási szervezeti működés kialakítása és az egységesen magas színvonalú, az ügyfelekhez minél közelebbi területi szinten történő ügyintézés megvalósítása céljából.

Országos szinten bevezetésre került a Szolgáltató Kormányhivatal Modell, amelynek célja a szervezeti struktúra reformja eredményeinek konszolidálása, ehhez kapcsolódóan komplex belső folyamat- és szervezetfejlesztések megvalósítása, a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok rugalmasságának és szolgáltató szemléletének fejlesztése, valamint a közigazgatási bürokrácia és adminisztratív tehercsökkentés az állampolgárokkal, vállalkozásokkal, önkormányzatokkal és más érintett szereplőkkel történő konzultáció jegyében, átfogó igényfelméréssel.

Fejlesztésre került a kormányhivatali labortevékenység, melynek keretében felülvizsgálatra kerültek a meglévő tevékenységek és kapacitások, valamint feltérképezésre kerültek a jelenleginél hatékonyabb és szervezettebb munkafolyamatok elérését lehetővé tevő területek.

Továbbfejlesztésre került az állami közfeladat-kataszter, melynek eredményeként a közigazgatás és az ügyfelek számára is nyilvános, hosszútávon fenntartható, naprakész és hiteles katalógusként funkcionáló elektronikus rendszer kerül fejlesztése, amely összefüggéseiben, rendszerszinten képes felvázolni a rendelkezésre álló adatokat, hozzájárulva ezzel a belső folyamatok hosszú távú tervezéséhez, valamint a közigazgatás döntéstámogatásának folyamatainak javításához.