Konzorciumvezető: Miniszterelnökség – jogutódlást követően 2024. január 1-jétől Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium
Konzorciumi tagok: Budapest Főváros Kormányhivatala; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató ZRt.; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Projekt azonosítószáma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00032
Projekt címe: EKEIDR Egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése (EKEIDR2)
Támogatás összege: 13 601 527 504 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt megvalósításának kezdete: 2016. június 1.
A projekt befejezési dátuma: 2023. június 30.
A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Miniszterelnökség vezette konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15- 2016-00032 azonosító számú „EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” (továbbiakban EKEIDR2) című kiemelt projekt 13,6 milliárd forint, 100% vissza nem térítendő támogatásban részesült, melyből bevezetésre került a vármegyei kormányhivatalokhoz az egységes elektronikus irat- és folyamatkezelési rendszer. Az egységes iratkezelési rendszer kiépítését követően pedig kifejlesztésre került 230 közigazgatási ügytípus esetében a munkafolyamat támogatás (workflow) ügyintézői oldalon, valamint megvalósult az űrlapkitöltő modul, amely segítségével elektronikus úton is benyújtható 230 közigazgatási ügytípus nyomtatványa.
Az űrlapon történő beadvány benyújtás és munkafolyamat támogatás kiegészült 5 kijelölt közigazgatási ügytípus esetén egy olyan automatikus döntéshozatali eljárást támogató képességgel, ahol a kormányhivatali ügyintézők egyszerűsített formában tudják a beadványokat elbírálni, illetve a rendszer képes ügylezáró döntéseket, azokat tartalmazó iratokat (pl. határozatok) létre hozni ügyintézői beavatkozás nélkül.
A kormányhivatalok által használt iratkezelési szoftverek felülvizsgálatát követően koncepció készült az iratkezelési szoftverek egységesítésére, cél volt az EKEIDR iratkezelő rendszer használatának minél teljesebb kiterjesztése, az iratkezelőkkel integrált szakrendszerek iratkezelési kapcsolatainak EKEIDR-hez illesztése, a korábbi iratkezelő rendszerből az adatok migrálása.
Tekintettel az integrált iratkezelési rendszerek heterogenitására, a projekt V. ütemében kifejlesztésre került a Szakrendszer Iratkezelői Szolgáltatás Interfész (SZISZI), mely a szakrendszerek és az EKEIDR rendszer közti hatékony integrációt teszi lehetővé.
Az egységesítés nagymértékben hozzájárul a közigazgatás belső működésének átláthatóságához, az e-ügyintézés támogatásához, ezáltal a hatékonyság növeléséhez, mind a kormányhivatali, mind az ügyfél oldalon jelentkező terhek csökkentéséhez.