Lázár János szerint érdemes Miskolcba pénzt fektetni és érdemes a várost "helyzetbe hozni", amelyre méltó és alkalmas minden miskolci és vármegyei polgár. Tavaly szeptember 6-án leégett a Miskolctapolcai Barlangfürdő, amely évente 1,2 milliárd forintos árbevételt termel Miskolc városában, és ebből a miskolci polgároknak komoly haszna van, jelentette ki a tárcavezető, aki arra tett ígéretet, hogy a kormány segíti a fürdő újraindítását:
- Minél hamarabb, lehetőség szerint június 30-ára beindítjuk a Barlangfürdőt, ehhez egymilliárd forintra van szükség, azonnal. A kormány idei első ülésén a kormány elé terjesztem azt a javaslatomat, hogy Miskolc városa kapjon soron kívül egymilliárd forintot a tapolcai Barlangfürdő újraindítására. Ez azonban csak egy ideiglenes beüzemelés, a szónak abban az értelmében, hogy nem végső megoldás, és nem végső fejlesztés. Egymilliárdért lehet megnyitni a kapukat, és lehet a fürdőt használhatóvá tenni, hogy a jegybevétel a pénztáraknál újra meginduljon, és súlyos milliárdokra lesz szükség ahhoz, hogy egy fejlesztés megvalósuljon. A megállapodásunk első része: egymilliárdot átutalunk január 31-ig Miskolcnak, június 30-áig Miskolc városa gondoskodik a fürdő újranyitásáról, és a következő negyedévben pedig átbeszéljük azt, hogy a fürdőre milyen fejlesztési lehetőségek, elképzelések vannak. Nem elég az egymilliárd, tehát '26-ban és '27-ben újabb forrásokat kell a fürdőre küldeni annak érdekében, hogy tartós és biztos megoldás szülessen a barlangfürdő működtetését és üzemeltetését illetően – nyomatékosította Lázár János.
A politikus a diósgyőri vár felújítására is kitért. Elmondta, ebben az évben rendezik és statikailag megóvják annak tornyát, emellett dönteni kell a vár területén létrejövő háromezer kilométernyi közösségi, kiállító hely funkciójáról is. Megjegyezte, a kormány eddig 16 milliárd forintot csoportosított a vár újjáépítésére.
Lázár János a miskolci úthálózatról azt mondta, az elhasználódott és rossz állapotban van. Az államnak nyolcvanöt kilométernyi útja van a város belterületén, ebből a legfontosabb nagyságrendileg tíz kilométer felújítását kell először megvalósítani - fűzte hozzá. Hangsúlyozta, ennek az útnak a felújítását még az idén megkezdik. Ez 3,5 milliárd forintos beruházást jelent, amely várhatóan szeptemberben kezdődik és jövő tavasszal ér véget - mondta.
Az ülésen arról is megállapodtak, hogy egy, a városháza mögötti térről az Avasra induló felvonót építsenek, emellett az önkormányzatnak van egy városrehabilitációs terve is a városrészhez kapcsolódóan - tette hozzá. A miniszter elmondta, a MÁV-Volán csoport február elején húsz új elektromos autóbuszt vásárol az Ikarustól és ebből hármat Miskolcra fog irányítani.
Közölte, a miskolci pályaudvar egy stratégiai állomás, amelynek fejlesztéséről "nagyívű" tervet készítenek a kollégái. Kiemelte, fel kell újítani a miskolci vasútüzemet, meg kell csinálni a pályaudvar szolgáltató részét, és az Y-hídtól 3,6 kilométer hosszan egy elkerülőutat kell építeni a pályaudvarig. Lázár János a Diósgyőri Acélművek (DAM) területének kérdésére is kitért, elmondta, a kormány abban érdekelt, hogy ott területi rehabilitáció kezdődjön.