Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyrendszer: egy időszak ugyan lezárult, de következőkben is fókuszban lesz a fogyasztói tájékoztatás folytatása és a KMÉ-védjegy további erősítése – jelentette ki Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) tanúsító védjegyrendszert népszerűsítő országos kampány zárórendezvényén, Budapesten.
A helyettes államtitkár ismertette, a 2019-ben indított védjegy célja, hogy segítse a vásárlókat eligazodni az élelmiszerek világában, és kiemelje a valóban kiváló minőségű hazai termékeket a piaci kínálatból. A Nemzeti Élelmiszerlánc és -biztonsági Hivatal (Nébih) szaktudására épülő KMÉ-védjegy tanúsítja, hogy az adott élelmiszer nemcsak megfelel a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, hanem annál szigorúbb követelményeket is teljesít, mint például magasabb beltartalom, kevesebb adalékanyag, fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő gyártástechnológia, vagy innovatív csomagolás.
„Azon szerencsések közé tartozom, akik már a védjegy megalakulásánál is jelen lehettek. Hosszú folyamat volt, de ma már elmondhatjuk, hogy a KMÉ valóban elindult, és azon az úton halad, amelyre szántuk” – tette hozzá.
A most lezárult népszerűsítő kampány célja az volt, hogy a fogyasztók minél szélesebb körben megismerjék a KMÉ-védjegy jelentését és fontosságát. Az uniós forrásból megvalósított, öt hónapon át tartó kommunikációs kampány során óriásplakátokon, televíziós és rádióreklámokban, interjúkban, és online felületeken is találkozhattak a KMÉ-üzenetekkel.
A kampány során a 18 év feletti lakosság körében a legmagasabb elérést az online-, és rádió megjelenések generálták, átlagosan havi 4-5 millió fő elérésével. Szintén erős volt -havi átlagos 2 millió fős eléréssel - a KMÉ-védjegy nyomtatott sajtó, és televíziós megjelenése. A közterületi kampánnyal (óriásplakát, citylightplakát, metróplakát) pedig 1,8 millió főt, social média kampánnyal 1,5-2 millió főt, mozireklámmal pedig több, mint 300 ezer főt értünk el havonta.
Az 5 hónapos KMÉ kampány alatt – a mérhető és becsült adatok alapján - sikerült a 18+ feletti lakosság 80-90 %-át megszólítani.
Felkai Beáta Olga hangsúlyozta, a védjegy elismertsége nem alakul ki magától – csak akkor válhat valóban erőssé, ha sok terméken megjelenik, de ehhez a fogyasztók tudatosságára is szükség van. A kampányzáró esemény ugyan egy időszak végét jelenti, de egyúttal új célok felé is kijelöli az utat.