A vonat Szanyig közlekedett, ahol átadták a program részeként mintegy 60 millió forintból felújított Szany-Rábaszentandrás vasútállomás épületét. 

Gyopáros Alpár, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye 3. számú választókerületének kormánypárti képviselőjelöltje elmondta, hogy a vasútállomás épülete teljes egészében megújult, és hasznosításában a nagyközség önkormányzata is részt vesz, mivel az épület egy részét a szanyi amatőr színjátszó kör fogja használni.

Felidézte, hogy a vasútvonalon, Csorna és Pápa között a Gyurcsány-kormány idején, 2007-ben felfüggesztették a személyszállítást, 2009-ben pedig végleg fel akarták számolni a vonalat. 

Akkor Csornától Pápáig a vonalon fekvő települések tiltakoztak az intézkedés ellen - tette hozzá. 

Gyopáros Alpár abbéli reményét is kifejezte, hogy a járatpárok számát tovább lehet emelni a jövőben a vonalon, mert "látható, hogy a helyiek ragaszkodnak ehhez a vasúti szárnyvonalhoz". 

A kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a választások előtt csak akkor lehet objektíven dönteni, ha összehasonlítják a 2010 előtti és 2010 utáni kormányzati teljesítményt. 

2010 előtt mínusz 7 százalék volt a magyar gazdaság bővülése, most plusz 7 százalék. A munkanélküliségi ráta 2010 előtt 12 százalék volt, most már évek óta tartósan 4 százalék alatt van - mondta. 

Hozzátette: 2010 előtt a vidéki kistelepülési önkormányzatok eladósodtak, nem tudták a működésüket finanszírozni, több száz iskolát és óvodát zártak be, emellett a közösségi közlekedés is "megszenvedte azt a kormányzati időszakot". 

2010-ben az Orbán-kormány az első intézkedések között döntött arról, hogy a 14-es számú vasútvonalon újraindul a személyszállítás - közölte. 

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a Magyar Falu Program részként a mellékvonalakon 13 helyszínen újulnak meg állomásépületek, 11 helyszínen új állomást építenek, 229 helyszínen pedig fedett kerékpártárolót és egyéb utcai bútorokat helyeznek el. 

Kiemelte, hogy a vasúti utazók egyharmada, vagyis, minden harmadik utas közlekedik a mellékvonalakon. 

Homolya Róbert kitért arra is, hogy a MÁV együttműködik a helyi önkormányzatokkal is, hogy a vasútállomások épületei egyéb közösségi funkciót is kapjanak.

Példaként említette, hogy van, ahol kávézó, máshol turistaszállás, vagy a polgárőrség kapott helyet a megújult épületekben. 

Az elnök-vezérigazgató beszélt arról is, hogy a forgalomnövekedéshez fontos a jó menetrend kialakítása, amelyhez a vasúti pályákat is meg kell újítani. 

Hozzátette, hogy a következő években kétszáz  BZ-motorvonat és -motorkocsi felújítását tervezik, a munkát már elkezdték. 

Unger Tamás, Pápa (Fidesz-KDNP) alpolgármestere a vasútállomás épületének átadásán azt hangsúlyozta, hogy Pápának fontos előrelépési lehetőség a vonal fejlesztése, nemcsak az ingázás, hanem a turizmus szempontjából is. 

Németh Gergely, Szany (független) polgármestere elmondta, hogy a vasútvonal és a vasútállomás 1896-ban épült, akkor a település bekerült az ország vérkeringésébe.

(MTI)