2010 és 2019 között több mint 6000 kilométernyi útszakasz rendbetétele készült el, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint volt. A Komplex Útfelújítási Programban 2016 óta mintegy 1500 kilométeren zajlottak beavatkozások. A teljes egészében hazai forrásból finanszírozott program tavaly befejeződött. A Magyar Falu Program és az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztési Operatív Program kapcsolódó elemei mellett a közúthálózat korszerűsítése egy idén induló programban folytatódik.

„December végén írtuk alá a kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfelújítási program végrehajtásához szükséges támogatási szerződést az országos közútkezelővel. A kormány több mint 157 milliárd forintot biztosít a Magyar Közút Nonprofit Zrt. számára közel 590 kilométernyi útszakasz rendbetételéhez 2022-ig. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által támogatott fő- és mellékúti korszerűsítések közül a program első két évében a leghosszabb egybefüggő szakaszként a Kecskemét-Dunaföldvár összeköttetés burkolata újul meg összesen közel 46 kilométeren, ebből már idén elkészül három csomópont körforgalommá alakítása az 52-es főúton” – jelentette be Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

A 2021-ben befejeződő projektek dobogósai a Törökszentmiklós-Mezőberény (20,2 kilométer), a Derekegyháza-Székkutas (19,7 km) és a Gyöngyös-Eger (15,1 km) kapcsolatok egyes szakaszai. A forrásbiztosításnak köszönhetően a többi között jövőre zajárnyékoló fal is épül az M0 autóút mellett Pécel térségében, fél kilométeren. 

Idén indul el a Magyar Falu Program következő része, a közel 250 projekt összesen több mint 550 kilométeren teszi lehetővé kistelepülési utak rendbetételét mintegy 90 milliárd  forint értékben. 2021-ben a kivitelezők közel 300 kilométeren érhetnek a hazai költségvetés terhére megvalósuló munkálatok végére 42 milliárd forintból. 

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte: „2021 rekordév lehet számunkra az elindított projektek számában, a felújítandó szakaszok hosszában és a beruházásokra fordított összegben is. A döntő részben hazai költségvetési támogatásoknak köszönhetően kiemelkedő esztendő elé nézünk, ami az állami kezelésű országos közúthálózaton érezhető mértékű javulást hoz majd magával. A tervezett beruházások megvalósításával több százezer autós közlekedhet korszerű és biztonságos utakon. A kedvező hatások azonban még szélesebb körben érvényesülnek, hiszen a felújításoknak köszönhetően felszabaduló üzemeltetési és fenntartási forrásokat más szakaszok javítási munkáiban hasznosíthatjuk.”

 

(ITM)