Pántya József elmondta, az M44-es gyorsforgalmi út szakaszai 2016 óta folyamatosan épülnek, eddig 93 kilómétert adtak át, és jelenleg a kivitelezés készültségi foka 80 százalék felett van. Hozzátette, a munkálatok miatt már csütörtöktől korlátozások lesznek, lezárják a 74. számú csomópontnál lévő kihajtót a Szegedről Kecskemét, illetve Lajosmizse irányába érkező forgalom előtt.

Részletezte: Békéscsabától Szentkirályig a gyorsforgalmi út már járható, most Szentkirálytól az 5-ös számú főútig zajlanak a kivitelezési munkálatok 33,6 kilóméteren, amelyből jövő tavasszal 32,5 kilométer megnyílik a forgalom előtt. Hozzátette, a napokban kezdik meg annak a csomópontnak a kialakítását, ahol az M44-es gyorsforgalmi út és az M5-ös autópálya találkozik. Ez lesz a "vidéki Magyarország legnagyobb csomópontja" - hangsúlyozta.

Elmondta, az M44 további, 42 kilométeres szakaszának a tervezési folyamatai is elindultak, ami a magyar-román határ és Békéscsaba irányt foglalja magába. Ezzel válik teljessé az M44-es gyorsforgalmi út egészen az M5-ös autópályáig - ismertette.

Szeberényi Gyula Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, az M5-ös autópálya és az M44-es gyorsforgalmi út csomópontjának építése nem csak Kecskemét, hanem a régió számára is meghatározó jelentőségű, hiszen a közlekedési kapcsolatok javulása alapvető feltétele a gazdasági növekedésnek és a lakosság életminőségének javulásának is.

Hozzátette: az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával megújultak a város nagy gyűjtőútjai, amelyek fejlesztése Kecskemétnek még jobb megközelítést biztosítanak. Kiemelte, Kecskemét városa sem tétlenkedett, hiszen az elmúlt öt évben 45 utat és csomópontot épített vagy újított fel.

(MTI)