Lázár János jelezte, hogy több közlekedésfejlesztési elképzelést tekintettek át a város vezetőivel. Megvizsgálták az M44-es gyorsforgalmi út meghosszabbítását az országhatárig, valamint a 47-es út négysávossá bővítése mellett határoztak arról, hogy a kormány a Szeged-Kecskemét-Debrecen fejlesztési elképzelésbe bevonja Békéscsabát és Szolnokot is. A tárcavezető közölte: a Nyíregyháza-Szatmárnémeti, Debrecen-Nagyvárad és Szeged-Temesvár határ menti várospárok mellett Békéscsaba-Arad lenne még közlekedési csomópont, amivel a békési vármegyeszékhely logisztikai, elosztási csomóponttá válhat. Ehhez be kell fejezni az M44-es gyorsforgalmi út építését, amelynek az utolsó, 30 kilométeres szakaszát jövő tavasszal átadják. Meg kell hosszabbítani az M44-est az országhatárig, amely mintegy 43 kilométernyi, 300 milliárd forint értékű új utat jelent - fűzte hozzá. Elmondta: aláírta az útra a 6,5 milliárd forint értékű tervezői szerződést.

Fotó: MTI

Áttekintettek öt új M44-es nyomvonaltervet, és megállapodtak arról, hogy melyik kerülje el Békéscsabát északról. Megegyeztek abban, hogy a 47-es út négysávúsítása Békéscsaba felől indul, így Békéscsaba-Szeghalom között épül meg az első szakasz; a Szeghalom-Berettyóújfalu rész lesz a második etap - fogalmazott a miniszter. Beszéltek egy Békéscsabát elkerülő déli útról is, amelynek a tervezését a tárca végzi, a forrást megkapta rá - jelentette ki. Lázár János elmondta, beszéltek a békéscsabai reptér fejlesztéséről is, amit megpróbál gyorsítani, és részben katonai égisz alatt megvalósítani a körülbelül 20 milliárd forintra becsült teljes újjáépítési projektet.

(kormany.hu)