A rendszer bevezetésénél az egyszerűség, a gyorsaság és az orvosi ellátás könnyebb elérhetősége volt a szempont – mondta. Hangsúlyozta: az embereknek baj esetén nem kell "kitalálni", hogy a megyében éppen hol, melyik egészségügyi szolgáltatót kell hívni, csak az újonnan bevezetett 1830-as számra kell telefonálni. Ez a szám egységes lesz az országban - hasonlóan a 112-es sürgősségi számhoz - és szintén erős minőségbiztosítási feltételekkel üzemel. A hívást fogadó szakember határozza meg, milyen szintű ellátást igényel a betelefonáló.
Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó is arról beszélt, hogy a 1830-as hívószám bevezetése az egészségügyi ellátás hatékonyságát és gyorsaságát célozza.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója úgy értékelte: a február 1-jétől működő rendszer első két hetének tapasztalatai alapján elmondható, hogy a rendszer kiválóan működik.
Jelezte: március 1-jétől Győr-Moson-Sopron és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyékben "élesedik" az új ügyeleti rendszer.
Elmondta azt is, hogy a fejlesztés a mentőszolgálatnál tovább folytatódik, 34 új, korszerű mentőautót kap az OMSZ, amelyek már tavasszal szolgálatba állnak.
(MTI, Belügyminisztérium)