Az e-bejelentő szolgáltatással minden adatváltozást és közműátírási eljárást már egyetlen bejelentéssel, egy helyen kezelhetünk – akár otthonunk kényelméből az e-bejelento.gov.hu oldalon, vagy személyesen az ország valamennyi kormányablakában. A szolgáltatás indulását követő első hónapokban több mint 14 ezer ügyfél regisztrált és mintegy 7500 ügy került bejelentésre, többségében a közműátírási szolgáltatás igénybevételével. A projekt megvalósításához a Miniszterelnökség vezette konzorcium 1,445 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült.

Az élethelyzet-alapú szolgáltatás létrehozása egy újabb lépést jelent a szolgáltató állam építésében. Az e-bejelentő szolgáltatás név-, lakcím-, és elérhetőségi adatok változása, okmánycserék, valamint például költözésből, bérbeadásból adódó közműátírás esetén elektronikus adatközvetítő szerepet tölt be a lakossági ügyfelek, valamint a piaci szolgáltatók között.  Az eseti adatváltozás-bejelentés mellett a regisztrált magánszemélyeknek lehetőségük van felhatalmazást adni automatikus bejelentésre is, így az e-bejelentő akár 5 éven át automatikusan továbbítja a velünk szerződésben álló szolgáltatóknak, ha valamely adatunk megváltozott a lakcímnyilvántartásban. Az ingyenes szolgáltatás igénybevételével az ügyfelek adatváltozással kapcsolatos bejelentése és a közműátírási folyamat egyablakos úton, egyszerűen, gyorsan teljesíthető, kiváltva ezáltal az összes érintett, akár egy tucatnyi szolgáltatónál a külön-külön egyéni ügyintézést. 

Az új és innovatív e-bejelentő szolgáltatásnak köszönhetően az ügyintézés és az eljárások átfutási idejének és költségeinek csökkentésével ügyfél és szolgáltatói oldalon egyaránt jelentős adminisztratív tehercsökkentés érhető el. Az e-bejelentőhöz már több mint 30 közműszolgáltató kapcsolódik, és folyamatosan bővül a szolgáltatói kör, így újabb víz-, villany-, gáz- és távhőszolgáltatók, valamint a telekommunikációs cégek is csatlakoznak a következő időszakban. A szolgáltatás a következő fejlesztési ütemben bankokkal és biztosítókkal is kiegészül, valamint a természetes személyeken túl a gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók is igénybe vehetik majd. A szolgáltatás kiszélesítésével évente mintegy 17,5 millió óra adminisztrációt spórolhatnak meg az ügyfelek, míg a szolgáltatók oldalán ez évente csaknem 12,5 millió munkaóra megtakarítását jelenthet. Mindez éves szinten 140 milliárd forint adminisztratív tehercsökkentést eredményezhet majd.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukcióban valósult meg.

A projekt azonosítószáma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2021-00061

A projekt befejezésének várható ideje: 2022. március 31.

(Miniszterelnökség)