Fotó: MÁV Zrt.

Az  eseményen az államtitkár hangsúlyozta, Magyarország elkötelezett a kötöttpályás közlekedés fejlesztése mellett, és kiemelte, hogy a közlekedési infrastruktúra és járműállomány korszerűsítése, fejlesztése egyben a nemzeti vagyon gyarapodását is jelenti, ami összhangban áll a kormány vagyonpolitikai célkitűzéseivel.

 

 

Fotó: MÁV Zrt.

„Alapvető tulajdonosi elvárás az állami vállalatok felé, hogy hatékonyan működjenek. Ezért jött létre a MÁV és a Volánbusz integrációja, ami hosszú távon elősegíti a kormány közösségi közlekedés-fejlesztési céljainak megvalósítását, és végső soron hozzájárul az utasok részére nyújtott szolgáltatások színvonalának emeléséhez” – jelentette ki Juhász Roland.

Fotó: MÁV Zrt.

Az államtitkár hozzátette, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlesztésében is fontos szempont a fenntarthatóság biztosítása. A kormány elkötelezett  a környezettudatos gazdaságfejlesztés mellett. Az állam mint tulajdonos pedig mindent megtesz, hogy a nemzeti vasúttársaság gazdasági helyzete, megítélése megfelelő legyen.  

„Ennek keretében 2020-ban 3 ütemben nyújtottunk pénzügyi támogatást, melynek révén a társaság gazdálkodása stabil, a munkahelyek biztonságban vannak. A kormány a jövőben is minden támogatást megad ahhoz, hogy a vasút egyre vonzóbbá váljon az utasoknak, és a munkavállalóknak” - fogalmazott Juhász Roland.
Fotó: MÁV Zrt.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára elmondta, hogy a környezet védelméért folytatott munkában a hazai nagyvállalatok, köztük a MÁV is partnerek. A vonatjegyen mostantól mindenki leolvashatja, hogy mennyi szén-dioxid-kibocsátást takarított meg azáltal, hogy a vasutat választotta. „Az idén - a Vasút Európai Évében - korábban nem látott összértékben fejeződnek be vasúti fejlesztések Magyarországon, várhatóan mintegy 700 milliárd forint beruházást adnak át. Budapest elővárosi vonalszakaszai több mint 100 kilométeren újulnak meg, ezzel is kényelmesebbé, gyorsabbá lehet tenni a mindennapi vasúti közlekedést a térségben élőknek” – mutatott rá az államtitkár.

 

 

Fotó: MÁV Zrt.

Homolya Róbert, a MÁV-elnökvezérigazgatója kiemelte, hogy a MÁV-csoport csoport célja, nem lehet más, minthogy Magyarország lakosainak fenntartható, biztonságos, tiszta, környezet- és utasbarát közlekedési lehetőséget biztosítson. A zöldstratégiában a cégcsoport több célterületet fogalmazott meg, ilyen a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, a zöld digitalizáció, a hatékony energiagazdálkodás, a fenntartható és körforgásos gazdaság kialakítása, a környezetbarát, fenntartható vállalati működés kialakítása.

Fotó: MÁV Zrt.

Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy tavaly az elmúlt években 866 darab új autóbuszt helyeztek üzembe, a járműflotta megújításával az elmúlt évben 27 ezer tonna szén-dioxidot takarítottak meg a korábbi állapothoz képest.

A sajtótájékoztató végén bemutatták a zöldkampány jelképét, a "Zöld úton járunk" szlogennel felmatricázott TRAXX mozdonyt.

Fotó: MÁV Zrt.
(MTI / NVTNM Kommunikáció)