A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Miniszterelnökség vezette konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15- 2016-00032 azonosító számú „EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” (továbbiakban EKEIDR2) című kiemelt projekt 13,6 milliárd forint, 100% vissza nem térítendő támogatásban részesült, melyből bevezetésre kerül a megyei kormányhivatalokhoz az egységes elektronikus irat- és folyamatkezelési rendszer. Az egységes iratkezelési rendszer kiépítését követően pedig kifejlesztésre kerül 230 közigazgatási ügytípus esetében a munkafolyamat támogatás (workflow) ügyintézői oldalon, valamint megvalósul az űrlapkitöltő modul, amely segítségével elektronikus úton is benyújtható lesz 230 közigazgatási ügytípus nyomtatványa.
Az űrlapon történő beadvány benyújtás és munkafolyamat támogatás kiegészül 5 kijelölt közigazgatási ügytípus esetén egy olyan automatikus döntéshozatali eljárást támogató képességgel, ahol a kormányhivatali ügyintézők egyszerűsített formában tudják a beadványokat elbírálni, illetve a rendszer képes ügylezáró döntéseket, azokat tartalmazó iratokat (pl. határozatok) létre hozni ügyintézői beavatkozás nélkül.
A kormányhivatalok által használt iratkezelési szoftverek felülvizsgálatát követően koncepció készül az iratkezelési szoftverek egységesítésére, cél az EKEIDR iratkezelő rendszer használatának minél teljesebb kiterjesztése, az iratkezelőkkel integrált szakrendszerek iratkezelési kapcsolatainak EKEIDR-hez illesztése, a korábbi iratkezelő rendszerből az adatok migrálása.
Tekintettel az integrálandó iratkezelési rendszerek heterogenitására, a projekt V. ütemében kifejlesztésre kerül a Szakrendszer Iratkezelői Szolgáltatás Interfész (SZISZI), mely a szakrendszerek és az EKEIDR rendszer közti hatékony integrációt teszi lehetővé.
Az egységesítés nagymértékben hozzájárul a közigazgatás belső működésének átláthatóságához, az e-ügyintézés támogatásához, ezáltal a hatékonyság növeléséhez, mind a kormányhivatali, mind az ügyfél oldalon jelentkező terhek csökkentéséhez.