Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

Virtuális kormányablak

DIMOP Plusz-1.3.3-23-2024-00001 - Virtuális kormányablak

Kedvezményezett neve: Pest Vármegyei Kormányhivatal

Konzorciumi tagok: Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium; IdomSoft Zrt.;

Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft.

Projekt azonosítószáma: DIMOP Plusz-1.3.3-23-2024-00001

Projekt címe: Virtuális Kormányablak

Szerződött támogatás összege: 12 500 000 000 Ft

Támogatás mértéke: 100%

A projekt befejezési dátuma: 2027. augusztus 31.

A projekt, a Széchényi Terv Plusz keretében, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.

A projekt tartalmának bemutatása:

A projekt célja egy olyan virtuális szolgáltatási platform kialakítása, mely képes megvalósítani a szolgáltatást használó természetes és jogi személyek ügyeinek időponthoz rendelt, helytől független és időben optimalizált elérésű ügyféloldali ügyintézését és online ügyintézői támogatását a Kormányablakokban intézhető ügyekben. Ez gyorsabbá, hatékonyabbá teszi majd az ügyindításhoz szükséges információk összegyűjtését és a szakrendszerek közötti kommunikációt.

A projekt eredményeként létrejövő Virtuális Kormányablakban az ügyintézők a tudásuk és munkaidejük optimális kihasználásával állhatnak rendelkezésre az ügyfelek számára. Kialakításra kerül egy kompetenciafoglaló, ügysoroló és szignálási rendszer, mely a helyhez kötött ügyintézői kapacitást területi leterheltség mentén képes országos szinten optimalizálni. A hálózati kapcsolatok és beszerzendő ügyintéző oldali munkaállomások segítségével a Virtuális Kormányablak szolgáltatás ügyintézői oldalról való hozzáférésének lehetősége az ország bármely kormányablakából biztosított lesz.

Az állami nyilvántartásokból kinyert adatok egy helyen történő megjelenítése egyszerűsíti a döntéselőkészítést és a döntéshozatalt az ügyintéző részére az állampolgárral történő interakció során és egyben megteremti az automatikus döntéshozatal alapját, ezáltal átmenetet képez a személyes ügyintézés és a végső célként megfogalmazott teljesen digitális, automatikus ügyintézés között. A Virtuális kormányablak alkalmas lesz országos, sőt az idegen nyelvű ügyintézés biztosításával országhatáron túlnyúló szolgáltatás nyújtására is. (A korábbi programozási időszak keretében megvalósult angol szaknyelvi tréningsorozat keretében több mint 2500 ügyintéző szerezte meg az angol nyelvű feladatellátáshoz szükséges kompetenciákat.) A Virtuális kormányablak ezen szolgáltatása egy jelentős lépés lesz Magyarország számára az Egységes Digitális Kapuhoz való csatlakozáshoz.