Miniszterelnökség

Az állampolgári ügyintézés lehetőségeinek szélesítése

A projekt átfogó célja, hogy létrehozza a területi közigazgatás továbbfejlesztésének stratégiai alapját, amelynek köszönhetően a 2021-2027-es tervezési időszakban megvalósuló informatikai és működési fejlesztések a kormányhivatalok és járási hivatalok feladatellátását, az ott dolgozók munkavégzését hatékonyabbá téve minden kormányhivatalban, kormányablakban ügyet intéző állampolgár számára magasabb szintű szolgáltatást eredményezhetnek. Ennek érdekében a projekt célja olyan magas szintű koncepcionális dokumentáció, javaslatcsomag és segédanyag kidolgozása is, amelyek az állampolgárok és a hivatalok igényeit, valamint az eddig megvalósult és folyamatban lévő projektek eredményeit figyelembe véve alapozzák meg a soron következő, egyes területek vagy a közigazgatás egészét érintő fejlesztések tervezését és megvalósítását.

A projekt során megalkotott koncepciók alapján olyan módszertanok, folyamatok és fejlesztések valósulhatnak meg, amelyek az ügyintézési lehetőségeket szélesítik és a Jó Állam Projekt Mutatók mérése területén is kézzelfogható eredményeket hoznak.

A fejlesztések célcsoportjai közvetlenül a fővárosi és megyei kormányhivatalok, valamint a járási hivatalok kormánytisztviselői, közvetve pedig minden kormányhivatalban, kormányablakban ügyet intéző állampolgár.

A projekt 2022. 01. 03-tól megvalósításra vonatkozó hatályos Támogatási Szerződéssel rendelkezik.