Varga-Bajusz Veronika elmondta, olyan változásokat hajt végre a kormány a felsőoktatásban, amelyekkel a képzések rugalmasságát és gyakorlati elemeit erősítik, illetve szélesítik a fiatalok hivatás iránti elköteleződését. Az óvodai nevelő képzés az öt éves technikumi rendszerbe illeszkedik - közölte a helyettes államtitkár, hozzátéve: az újítás eredményeként bővül az óvodások fejlődését támogatók száma, akik a diplomás óvodapedagógusok munkáját fogják segíteni. A felsőoktatási óvodapedagógus képzés kompetenciáinak megőrzése és kiszélesítése érdekében lehetőséget teremtenek arra is, hogy az óvodapedagógusok két éves képzéssel tanítói diplomát szerezzenek - folytatta Varga-Bajusz Veronika, rámutatva: ez a lépés a gyermekek óvoda és iskola közötti átmenetét könnyíti.
A helyettes államtitkár az újdonságok között említette azt a lehetőséget is, amely szerint egy adott tanári területhez kapcsolódó szakmai diplomával mindössze két vagy három félév alatt tanári képesítés szerezhető. Mindezeken túlmenően a kormány lehetővé teszi az egyetemek és főiskolák számára, hogy pedagógusképző központokat hozzanak létre, amelyek képzési tartalmáért felelős testületében a tagok fele gyakorló pedagógus - mondta.
"Azt szeretnék elérni, hogy minél több fiatal váljon részesévé egy olyan hivatásnak, mely értéket közvetítve nevel és ad át olyan tudást, amely megszilárdítja nemzetünk jövőjét"
- fogalmazott Varga-Bajusz Veronika, hangsúlyozva, a kormány felelőssége pedig az, hogy vonzóvá tegye a magyar felsőoktatást és benne a pedagógusképzést. A helyettes államtitkár a bajai főiskolát méltatva kitért arra is, hogy az intézményben végzettek pálya iránti, illetve régiójuk iránti elkötelezettsége kiemelkedő az országban.
Varga-Bajusz Veronika az idei felvételi jelentkezési adatokat úgy értékelte: jó irányba változik a felsőoktatás, mivel a tavalyi évhez képest 27 százalékkal nőtt a felvételizők száma, összesen több mint 126 ezren jelentkeztek az idén. Örömteli előrelépésnek nevezte, hogy nőtt a vidéki egyetemre jelentkezők száma, emelkedett a munka mellett tanulmányokat folytató, valamint a hátrányos helyzetű térségekből jelentkezők száma is, továbbá növekedett a magyar gazdaság és társadalom jövője szempontjából kiemelten fontos területekre, így például a pedagógusképzésre felvételizők száma is.