A tárcavezető azt mondta, jó látni ezt a magyar sikertörténetet, amelynek minden szereplője magyar és a termőföldtől az asztalig biztosítani tudja az élelmiszereket. Így az élelmiszerellátás biztonságához kétség nem férhet. Hozzátette, meg kell tanulnunk megbecsülni azt, ami a miénk. Ez pedig érvényes az ellátási lánc minden szereplőjére, a termelőtől a kereskedőig. Nincs ennél nagyobb biztonság.
Nagy István emlékeztetett, a 25 éves vállalat célkitűzése megalakulása óta változatlan: elkötelezett a minőség és a magyar kereskedelmi kultúra színvonalának emelése mellett. A magyar termékek forgalmazása és népszerűsítése pedig üzletpolitikájuk szerves részét képezi. Tavaly az üzletlánc egységeiben forgalmazott termékek mintegy 80 százaléka volt magyar Kizárólag hazai tejet, tojást és csomagolt friss csirkehúst árulnak, és számos kategóriában – például párizsi, virsli, túró, tejföl, kefír és száraztészta – a hazai termékek aránya 90 százalék feletti – fejtette ki a miniszter.
Nagy István hangsúlyozta, a CO-OP Star Kereskedelmi Zrt. fontos szerepet játszik a helyi gazdaságok erősítésében és a fenntarthatóság előmozdításában. Ma a társaság 117 boltot üzemeltet, amelyek közül 110 élelmiszer, 7 pedig iparcikk jelleggel működik 92 településen, köztük Budapesten is. Mindezek mellett 1200 embernek biztosítanak munkát az ország különböző régióiban. Hozzátette, a vállalat elkötelezett amellett, hogy a jövőben is támogassa a magyar gazdákat és termelőket, valamint elősegítse a rövid ellátási láncok fejlesztését – hívta fel a figyelmet az agrártárca vezetője.