Lázár János azt mondta: a kormányzat célja, hogy Mohács és térsége a következő időszak győztese legyen, ehhez pedig kiváló apropó a csata 500. évfordulójához kapcsolódó 2026-os emlékév megszervezése. Mint mondta, Mohács a 2028 nyaráig megépülő új Duna-híddal, valamint a folyó keleti és nyugati partján megvalósuló új utakkal és a szintén épülő kereskedelmi kikötő üzembe helyezésével logisztikai központtá, jelentős ipari központtá fog válni néhány éven belül. Közölte: a térség fejlesztése annak is köszönhető, hogy Magyarország stratégiai partnere, Szerbia is jelentős vasúti és közúti közlekedési beruházásokat hajt végre a Vajdaságban, a két ország megállapodott, hogy az egész Balkán számára Magyarország lesz az a kulcsország, amely biztosítja a csatlakozást Európa és az Európai Unió felé.
Kitért rá: mivel Röszkén bonyolódik az egyik legjelentősebb európai határforgalom, ezért a jövőben ezt igyekeznek három részre osztani. A jelenlegi röszkei átkelőt fejlesztik, megépítik a második átkelőt Tompánál, továbbá 24 milliárd forint értékben átépítik a hercegszántóit is. Az úgynevezett Bácska-projektbe illenek a mohácsi és bajai fejlesztések is, mondta, hiszen "az ország kapuja lesz a szó szoros és átvitt értelemben a Balkán felé Mohács és Baja városa" - fogalmazott. Mint mondta, az elképzelések szerint az M6-os autópályát a hercegszántói határátlépési ponttal kötik össze. Első elemeként 2026-ig megépítik az M6-os autópálya és Mohács közötti, majd 2028 nyaráig a négysávos mohácsi Duna-hidat, valamint a Duna-híd és az 51-es főút közötti utat is újjáépítik 19 kilométeren. Ezt a 390 milliárd forintos beruházást követi a Hercegszántó és Baja négysávos összeköttetése - mondta Lázár János. A Mohács környéki közlekedési beruházásokra már 60 milliárd forintot fizettek ki a kivitelezőknek, így meg is indultak a munkálatok az M6-os és Mohács között, és hamarosan megtörténnek a híd építéséhez szükséges telekkisajátítások. Közölte: már 2025-ben fejlődhet a térség megközelíthetősége Horvátországból, új autópályás átkelő nyílhat jövő nyárig, miután a horvátok átadják az M6-os autópálya folytatását az országhatártól.
Tervezik az M6-ost Péccsel összekötő M60-as autópálya meghosszabbítását Szigetvárig. A jövőben célszerű volna Kaposvár és Szigetvár gyorsforgalmi úttal való összekapcsolása is - tette hozzá. Az is a tervek között szerepel, hogy az M9-est, azaz a szekszárdi Duna-hidat összekössék a tompai határátkelővel, egy 50 kilométeres új autópálya-, illetve gyorsforgalmi útszakasszal - mondta. Mohács logisztikai központtá válását segíti az épülő új kereskedelmi kikötő és vizsgálják, hogy árufuvarozás tekintetében érdemes-e vasúti fejlesztéseket indítani Mohács és Bátaszék között. Az emlékévhez kapcsolódó beruházásokról szólva kijelentette: 2026. augusztus 29-ig tízmilliárd forintért átépítik a csata emlékhelyét, megvalósul az út az M6-os és Mohács között és a nagyharsányi síkon a törökök kiűzését eredményező, 1687-es győztes mohácsi csata emlékhelye is. Szeretnék, ha kormányzati támogatást kapna a város tervezett fejlesztéseihez. Lázár János bejelentette, hogy a kormány évi 210 millió forintos terhet is levesz a város válláról azzal, hogy 2025-től finanszírozza a kompközlekedést a híd megépítéséig, illetve a határkikötő fenntartását. Pávkovics Gábor azt emelte ki, hogy a Mohács térségében megvalósuló hatalmas közlekedési fejlesztések két régióra is pozitív hatást gyakorolnak majd, egyben lehetővé teszik, hogy Mohács kilépjen jelenlegi agrárszerepéből és jelentős logisztikai, ipari központtá váljon.