A miniszter kiemelte, Dél-Korea Ázsia negyedik és a világ tizedik legnagyobb gazdasága, miközben a Keleti Nyitás országai közül a legnagyobb tőkebefektetőként van jelen Magyarországon. Magyarország fontos kereskedelmi partnere a Koreai Köztársaságnak mind az export, mind az import tekintetében. A Koreai Köztársaság 2022-ben Magyarország 13. legnagyobb kereskedelmi partnere volt.

Nagy Márton megállapította, hogy Magyarország már most is fontos regionális hídfőállása a dél-koreai befektetéseknek és egyre több cég mutat érdeklődést hazánk iránt: a külföldi közvetlen tőkebefektetések állománya 6,8 milliárd dollárt tett ki, 2022-ben Dél-Korea lett a legnagyobb befektető ország hazánkban, mintegy 1 100 Mrd Ft értékben. 260 dél-koreai hátterű vállalat 20 ezer embernek ad munkát hazánkban.

A dél-koreai vállalatok vezető szerepet játszanak továbbá az elektromos autóiparban a világpiacon, s ők diktálják a tempót az elektromos akkumulátorok gyártásában, így a felek a megbeszélésen áttekintették a hazai iparpolitika fő irányvonalait, kiemelt figyelmet fordítva az elektronikai ágazatra és az akkumulátor gyártás területeire.

A miniszter kijelentette, hogy az akkumulátorgyártás területén számít a dél-koreai cégekre. Az ágazat a magyar gazdaság új kitörési pontjaként a következő években több mint 6.300 milliárd forintnyi fejlesztést hozhat az ágazatba, így Magyarország a világ 4. legnagyobb akkumulátoripari hatalma lehet Kína, az Egyesült Államok és Németország után. Ezzel 20 ezer új munkahely jöhet létre, gyártási kapacitásunk elérheti a 250 GWh-t, ezzel az európai szükséglet 35 százalékát leszünk képesek kiszolgálni.

Nagy Márton megállapította, hogy a háború és az elhibázott szankciók súlyos károkat okoztak a globális gazdaságban, fokozzák a bizonytalanságot és növelik a bizalmatlanságot. Ilyen időkben különösen nagy szükség van olyan fontos kereskedelmi partnerekkel való együttműködésre, mint amilyenek a hazánkban működő dél-koreai hátterű vállalkozások.

A felek egyetértettek abban, hogy keresni kell az együttműködés további lehetséges útjait, így az egyeztetések folyamatosak maradnak a jövőben is.

(Gazdaságfejlesztési Minisztérium)