A felek megvizsgálták az elmúlt időszak üzemanyagár emelkedésének okait és az árak várható alakulását, továbbá elemezték és konkretizálták az elmúlt időszakban felmerült problémákat, kockázati tényezőket. Megállapításra került, hogy az üzemanyagellátás Magyarországon stabil és biztonságos, az üzemanyagárak emelkedése azonban nemzetközi és országspecifikus tényezőkre vezethető vissza. Az árak alakulását jelentősen befolyásolta, hogy Oroszország és Szaúd-Arábia is csökkentette termelését, így magasabb világpiaci ár alakult ki az üzemanyagok piacán, míg az országspecifikus tényezők közül külön kiemelték az orosz olaj Brenthez viszonyított árelőnyének csökkenését, továbbá a tranzitdíjak jelentős megemelését. Jelenleg ugyanis a MOL a piaci átlag három és ötszörösét kénytelen kifizetni a szállításért az ukrán és horvát vezetékhálózat tranzitdíjának növelése miatt.
Nagy Márton kiemelte, hogy „a Kormány célja változatlan, év végére egy számjegyűre fogja leszorítani az inflációt a családok és a gazdaság védelme érdekében. Ez a cél egy pillanatig sem került veszélybe, azonban az üzemanyagok árváltozása hatással van az infláció alakulására. Ez tetten érhető volt az augusztusi inflációs adatokban is, hiszen a növekvő üzemanyagárak miatt a kormányzati várakozáshoz képest 0,4 százalékponttal ért el magasabb szintet az infláció.”
A kormányzatot képviselő gazdaságfejlesztési miniszter az ágazat résztvevőinek világossá tette, hogy minden lehetséges eszközzel tompítani kívánja az üzemanyagárak növelését. Teszi mindezt annak érdekében, hogy a lakosságot érintő terhek csökkenjenek, és a Kormány úgy folytassa tovább az infláció elleni küzdelmet, hogy az ország ellátásbiztonsága sem sérül.
A miniszter továbbá jelezte, hogy havi rendszerességgel kér jelentést az ágazat szereplőitől az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről.