Gyorsabban és kényelmesebben ingázhatnak Solymárról Budapestre a diákok és a munkába igyekvők május 1-jétől a 64-es busz módosuló menetrendjének köszönhetően. A Hidegkúti és a Hűvösvölgyi út forgalmi terhelését is jelentősen csökkentő változtatást Gór Csaba, a Fidesz- és Csere István, a KDNP II. kerületi frakcióvezetője kezdeményezte, javaslatukat a fővárosi közgyűlés Fidesz-KDNP képviselőcsoportjának nevében Láng Zsolt is támogatta, az Innovációs és Technológiai Minisztérium pedig szintén az ügy mellé állt.
Pesthidegkúti lakosok kezdeményezésére január elején Csere István, a KDNP- és Gór Csaba, a Fidesz II. kerületi frakcióvezetője menetrend-módosítási kéréssel fordult a 64-es buszjáratért felelős Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz, illetve a Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK). A pesthidegkútiak és solymáriak régi vágya volt a hálózat bővítése, a Solymár határában működő szupermarkethez közlekedő kék buszok menetrendjének összehangolása az Esztergom-Budapest vasúti járatokkal.
„A kezdeményezés sokaknak takarít meg időt, mivel vonattal 10 perc alatt elérhető a szentendrei HÉV, fél óra alatt pedig Budapest belvárosa, a Nyugati pályaudvar. A tömegközlekedési lehetőségek javítása csökkentheti az autóforgalmat a szakaszon, ezáltal környezetvédelmi szempontból is fontos lépés” – hangsúlyozza Gór Csaba.
A két képviselő személyesen egyeztetett Schanda Tamással, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszterhelyettesével, aki az ügy mellé állt. A járatokat üzemeltető VOLÁNBUSZ Zrt. a képviselők kérését megvizsgálta, ezt követően az ITM úgy döntött, hogy csúcsidőben két másik buszjáratára is kiterjeszti a vasúti kapcsolat biztosítását, így útvonaluk kismértékű módosításával a 164-es és 264-es számú buszjáratok is megállnak a solymári vasútállomásnál.
A miniszterhelyettes az üggyel kapcsolatban kifejtette: bár Karácsony Gergely és szövetségesei egyfolytában a környezetvédelemről beszélnek, valójában szinte semmit sem tesznek érte. „Kihirdették a klímavészhelyzetet és rovarhotelekről álmodoztak. Ezek eleve nem túl hatékony eszközök a klíma és a természet védelméhez, pláne nem akkor, ha olyan átgondolatlan és felelőtlen intézkedéseket is hoznak melléjük, mint a fővárosi kukák negyedének leszerelése, vagy a teljesen átgondolatlanul felfestett kerékpárutak, amik csak dugót, így felesleges környezetszennyezést okoznak” – mondta el Schanda Tamás, hozzátéve, hogy a kormányzat részéről igyekeznek minden olyan kezdeményezést támogatni, amely valóban egyszerre szolgálja a teremtett világ védelmét és az emberek mindennapi jólétét. „Ebben a munkában alapvetően a Fidesz-KDNP-re lehet számítani, legyen szó akár országos, akár fővárosi vagy más helyi ügyekről” – tette hozzá.
Láng Zsolt, a fővárosi Fidesz-KDNP frakció vezetője a járatok optimalizálásával kapcsolatban arról beszélt, hogy a május elsejével bevezetendő új megoldások várhatóan sokak számára teszik majd vonzóbbá a közösségi közlekedést, így reményeik szerint a Hidegúti és a Hűvösvölgyi úton is csökkenhet a forgalom.