Megújul az Országos Fogyatékosságügyi Tanács

Megújul az Országos Fogyatékosságügyi Tanács

Az Országos Fogyatékosságügyi Tanács tagjainak mandátuma 2025. november 30-án lejár, elkezdődött újjáalakulásának előkészítése.

Forrás: Belügyminisztérium

2025. 09. 01.

A grémiumról szóló Kormányrendelet tételesen meghatározza azokat a szervezeteket, amelyek alanyi jogon jogosultak tagot jelölni. Négy OFT-tagsági helyre bármely fogyatékossággal élő személyek érdekvédelmét ellátó, országos lefedettségű civil szervezet jelölhet. A jelölésre azok a civil szervezetek jogosultak, amelyek szerepelnek a bírósági nyilvántartásban, alapító okiratuk vagy alapszabályuk szerint a fogyatékossággal élő emberek érdekeit képviselik, és országos szinten fejtik ki tevékenységüket. Nem jelölhetnek tagot azok a szervezetek, amelyek a kormányhatározat más alpontjaiban név szerint szerepelnek, vagy amelyek ezekben tagsággal bírnak.

A jelöléshez az alábbi dokumentumok szükségesek:

* a szervezet bejegyzéséről szóló, 30 napnál nem régebbi hitelesített bírósági végzés,

* a szervezet létesítő okirata vagy alapszabálya,

* a szervezet hivatalos képviselőjének 30 napnál nem régebbi, közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya.

A delegálási költségek a jelölő szervezetet terhelik.

A jelöléseket a hirdetmény közzétételétől számított 30 napon belül lehet benyújtani a Tanács titkárának postai úton:

1903 Budapest, Pf. 314, Országos Fogyatékosságügyi Tanács, dr. Szőke László, titkár.