A miniszter kiemelte, Magyarország jövője és versenyképessége szempontjából meghatározó, hogy miként lehet a vidéken élők számára tanulást és megélhetést biztosítani, vonzó lehetőségeket kínálni. Ma az agrároktatás egyik legfontosabb feladata az olyan képességeknek a sikeres átadásában rejlik, mint a gyors alkalmazkodás, a folyamatos tanulás, a projektekben való gondolkodás, a hálózatok jelentőségének felismerése, vagy a technológiai sokszínűség alkalmazása – tette hozzá.
A tárcavezető szerint a pedagógusok nemcsak egy tantárgyat tanítanak, hanem életszemléletre is oktatnak. Megtanítanak elkötelezetten és megbízhatóan dolgozni, illetve általuk érezzük meg először a jól végzett munka édes örömét, amely lehet egy dicsérő szó vagy egy jó érdemjegy.
Kifejtette, a tanárokkal közösen azt vallják, hogy a jövőt nem lehet a tegnap tudásával építeni. Ezt valósítja meg a tárca abban a 162 intézményben és 285 feladatellátási helyen, amelyekben ma középfokú agrárszakképzés folyik. A beiskolázási adatok pedig egyértelműen jelzik, hogy egyre nagyobb az igény az agrárszakképzés iránt. A 2023/2024 tanévben 5070 diákot vettek fel a tárca által fenntartott agrárszakképző iskolák valamelyikébe, ami több mint nyolc százalékos növekedés az előző időszakhoz viszonyítva – sorolta a miniszter.