Bodó Sándor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)  foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára köszöntőjében elmondta: a munka elkezdődött, és még legalább két évig fog tartani, ennek eredményeként megszűnik a mozdonycsere Püspökladányban, mivel megvalósul a villamosítás ezen a szakaszon.

Elmondása szerint az országban 3100 kilométeren villamosított a vasút, aránya 2010 óta 36 százalékról 41 százalékra bővült.

A villamosítás következtében biztonságosabb lesz a közlekedés - jelentette ki az államtitkár.

 

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Vitányi István, a bihari térség országgyűlési képviselője (Fidesz-KDNP), aki már 1998-ban, a parlamentbe kerülésekor felkarolta  a vasútvonal villamosításának ügyét, hangsúlyozta, 2023. január elsejétől villanymozdony húzza majd a vonatot, amely 100 kilométerórás sebességgel közlekedik.

A korábban halmozottan hátrányos bihari térség lakói egyenrangúnak érezhetik magukat az ország boldogabb felén élőkkel - fogalmazott.

Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: Magyarország 7500 kilométeres vasúthálózatának 41 százaléka villamosított, ám a kormány eltökélt szándéka, hogy ez az arány minél hamarabb elérje az 50 százalékot.

A most megkezdett villamosítási fejlesztéssel 5-10 perces menetidő-csökkenés is elérhető lesz - jelezte.

A vasúti pálya korszerűsítése miatt vasúti zár is lesz, amelyhez az utazók türelmét kérte.

 

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, a fejlesztéssel XXI. századi vasútelemek valósulnak meg.

Átépítik a pályát, megerősítik a vasúti töltést. Négy állomásépület - Báránd, Sáp, Berettyóújfalu, Biharkeresztes - is megújul. A fejlesztésekkel együtt nő a szolgáltatás színvonala, könnyebb lesz a fel- és leszállás, kényelmesebb lesz a várakozás, modernebb tájékoztatási rendszer épül ki - sorolta a vezérigazgató-helyettes.

A szakaszon a vasútkorszerűsítési munkálatok 2022. december 31-re fejeződnek be.

 

(MTI)