Rétvári Bence elmondta, hogy a 1812 kapcsolási számon 24 operátor fogadja a hívásokat, egy héten átlagosan háromezer hívást. A munkatársak minden az egészségügyi szolgáltatásokra – például a háziorvosi, a járóbeteg- és a kórházi ellátásra – vonatkozó kérdésre válaszolnak, ahogy az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT), illetve az egészségmegőrzés területén is jártasak – hangsúlyozta az államtitkár, aki hozzátette: ma már a mesterséges intelligencia is segíti az eligazodást, és az Egészségvonal Contact Center már az EgészségAblak applikációból is hívható.

Surján Orsolya országos helyettes tisztifőorvos arról beszélt, hogy az internet elterjedésével szerettek volna egy hiteles, megbízható felületet létrehozni, ami segíti a lakosság tájékoztatását az egészségügyi információkban.

(Belügyminisztérium/MTI)