Feldman Zsolt Sukorón elmondta, hogy az elmúlt években minden gyümölcstermelőnek megnehezítette a dolgát a "természet szeszélye", hiszen tavaly az aszály, idén pedig a fagykárok okoztak problémákat. Ennek ellenére a meggynek jó éve van, az idén szép nagyszemű, és igazán ízletes. Ez a friss gyümölcs – mint fogalmazott az államtitkár - ezer éve velünk van, a magyar meggytermesztés évszázados hagyományokon alapszik - fűzte hozzá.
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/6/64/646/646508b900b70ab6d1033da092eff91e3747f3ff_fhd_1920_w3h2.jpg)
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/6/64/646/646508b900b70ab6d1033da092eff91e3747f3ff_fhd_1920_w40h23.jpg)
Az államtitkár jelezte, hogy Magyarország a világ nyolcadik, Európa második legnagyobb meggytermelője 13 ezer hektáros termőterülettel és évi 70-80 ezer tonnás terméssel, továbbá 2800 termelővel. A jelentős mértékben fenntartható módon termelt magyar meggy 80 százaléka exportra kerül, az európai meggybefőtt 60 százalékát Magyarországon gyártják.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte: az a szándékuk, hogy a "gyomron keresztül jussanak el a szívekig", ezért vannak jelen az EFOTT-on, ahol közvetlenül a fiatalokat célozzák meg. Megemlítette, hogy a meggynek magas a vitamin- és az ásványi anyag tartalma, jót tesz a szívnek és az emésztésnek.
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/d/da/da5/da5a7ca28296b2d53005258706e070e6d5102d1c_fhd_1920_w3h2.jpg)
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/d/da/da5/da5a7ca28296b2d53005258706e070e6d5102d1c_fhd_1920_w40h23.jpg)
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője közölte: ez az első alkalom, hogy az AMC-vel közösen jelennek meg a Magyar Termék közösségi standon, ahol a fiatalokat, a jövő vásárlóit a tudatos magyar termék választására ösztönzik.