Egyúttal jelentősen fokozza a piaci versenyt a hazai kiskereskedelmi szektorban, így a családok megvédése érdekében megakadályozza a túlárazást és elősegíti a háború és a szankciók okozta infláció letörését.
Az árfigyelő hatékonyságát jól mutatja, hogy a 62 termékkategóriából 50 termékkategóriában, átlagosan 6,9%-kal csökkentek az átlagárak a rendszer indulása óta. Az élelmiszerárak csökkenésének 0,6 százalékpontos inflációcsökkentő, valamint mintegy 1,9 százalékpontos élelmiszerinfláció csökkentő hatása lehetett a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve. Július elsejétől a tojás ára több mint 29%-kal, a spagetti és a zöldségek átlagára 17%-ot meghaladó mértékben csökkent. A kelkáposzta, a fejes káposzta, a zöldpaprika és a fokhagyma ára 25-30%-kal, míg a paradicsomé több mint 40%-kal mérséklődött. A margarinok átlagosan közel 16%-kal, a lisztek pedig 12%-kal lettek olcsóbbak az árverseny hatására. A húsokat tekintve leginkább a pulykamellfilé ára csökkent, átlagosan 12%-kal, de például a csirkeszárny is 9%-kal kevesebbe kerül, mint július elején.
Az elmúlt egy hét során 33 termékkategóriában tovább csökkentek az átlagárak. Egy hét leforgása alatt a legnagyobb mértékben a kelkáposzta ára csökkent, közel 15%-kal. A fejes káposzta, az alma és a paradicsom ára is 10%-ot meghaladó mértékben mérséklődött. A húsok közül a sertéscomb több mint 8%-kal olcsóbb volt, mint egy héttel korábban. Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jétől elindított, illetve augusztus 1-jével kibővített kötelező akciózás is támogatta.
Az online platform népszerűségét a látogatottsági adatok is alátámasztják, ugyanis az indulás óta a látogatók száma már megközelíti az 1,1 milliót. Az oldalon végzett szabadszavas keresések száma közel 565 ezer, amelyek során az elmúlt héten leginkább a csirkemell, cukor, tej, tojás és olaj szavakra kerestek.
A terveknek megfelelően és a felhasználói visszajelzések figyelembevételével újabb felhasználóbarát funkciókkal bővül az árfigyelő rendszer, többek között egy többfunkciós, szabadon összeállítható bevásárlólista segíti majd a fogyasztókat a vásárlási döntéseik meghozatalában. Az új funkció az egyes üzletek árainak a korábbinál is jobb átláthatóságával további versenyre ösztönözheti a kereskedelmi láncokat, így jelentősen hozzájárul a háború és a szankciók okozta infláció mielőbbi egy számjegyűre történő csökkenéséhez.