Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy Magyarországon az elmúlt időszakban sokan sokat tettek azért, hogy a pezsgők versenyképesek legyenek a francia champagne-nyal és a nemzetközi téren is megállják a helyüket. Fontos előrelépési lehetőségnek nevezte a magyar gasztronómiában a pezsgő párosítását az ételekhez, ami a fogyasztás további emelkedését hozhatja el.
A miniszter rámutatott, hogy a bor- és pezsgőfogyasztás csökken Európában, eközben Magyarországon divat pezsgőt fogyasztani, fellendülőben van az ágazat, ugyanakkor "a fiatal generációk nem olyan alkoholt fogyasztanak, mint szüleik és nagyszüleik", ami nagy kihívást jelent a termelőknek.
Az alkoholfogyasztás mennyisége nem csökken, de megjelentek a kevert italok a piacon, ezért nagy kihívás minőségi italt, például pezsgőt eladni Magyarországon - mutatott rá.
Rókusfalvy Pál a Nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos jelezte, hogy a nemzeti borstratégia egy 600 oldalas könyv formájában elkészült, amelyet sok tanulmány és kutatás előzött meg. Mint mondta, olyan anyagot szerettek volna készíteni, amiben nem csak marketing, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is benne vannak.
Kiemelte, hogy a stratégia elsődleges célja a boreladások növelése, valamint a termékstruktúra szűkítése mellett új kategóriák megteremtése.
A kormánybiztos közölte, hogy a világ alkoholfogyasztási piacán a sör 40, a tömény italok 30, míg a bor 23 százalékon áll, a borfogyasztás csökkenése miatt 10 százalékos túltermelés van világszinten. Mindez a hazai bor- és pezsgő-előállítók számára kijelöli az irányt, főként a fiatalok ízlésvilágának és alkoholfogyasztási szokásaiknak megismerése, lekövetése jelenthet fogyasztásnövekedést az ágazat számára.
Feldman Zsolt az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, hogy a Magyarországon előállított bor 5 százalékából lesz pezsgő, ami 140-160 ezer hektolitert jelent évente. Kijelentette, hogy reneszánsza van a magyar pezsgőnek, egyre többen, ma már közel 200 borászat állít elő pezsgőt, az előállítás nagy részét a Felső-Pannon és a Duna borrégió fedi le.
Az államtitkár megjegyezte, hogy a magyar borimport évek óta stagnál, míg a pezsgőimport valamelyest nőtt, ami a pezsgő iránti növekvő hazai keresletet jelzi. A magyar pezsgőexport legnagyobb piacai - érték és mennyiség szerint is - Kanada, Románia, Észtország, Svédország és Lettország, ugyanakkor jóval magasabb az importált pezsgők értéke az exportált termékekénél, ami a jövőben komoly feladatokat ad az ágazat számára.