Varga Mihály pénzügyminiszter tájékoztatása szerint hat pontot fogadtak el, amelyek mindegyike gyorsabbá és olcsóbbá teszi az ügyintézést. Ezentúl ott ahol elektronikus pénztárgép működik, lehetőség lesz az elektronikus fizetésre is. Ez további 50-60 ezer új helyet jelent és több tízmilliárd forinttal csökkenti a készpénzhasználatot.
Az elektronikus banki ügyintézés kiterjesztésével a lakosságnak és a vállalkozásoknak is egyszerűbb lesz a pénzügyek intézése. Akár évi kétmillióval is csökkenhet a személyes ügyintézések száma.
A földhivatalokra ugyanez vonatkozik, az elektronikusan benyújtható iratokkal évente 130 ezer ügyben egyszerűsödik az eljárás, például ingatlanszerzés, vagy hitelfelvétel esetén.
Széles körben díjmentessé válik az ingatlanok értékbecslése is, amit a számítások szerint az ügyek egyharmadában egy új adatbázis alapján végeznek el majd a bankok . Ez ügyfelenként 30-50 ezer forint megtakarítást jelenthet. A közjegyzői munkát is felgyorsítjuk és egyszerűsítjük, ami évi 60-70 ezer ügyfélnek jelent majd több tízezer forint megtakarítást.
Bevezetjük a digitális dokumentumkezelést, ami nagyobb biztonságot nyújt a 6,5 millió bankszámlával rendelkező embernek.