A Kormány az ország gazdasági érdekeinek védelme érdekében felülvizsgálta a gyorsforgalmi utak fejlesztése és üzemeltetése tárgyában kötött autópálya koncessziós szerződést, és - az extrém gazdasági környezetre is figyelemmel - a közlekedésbiztonság, a stabilitás, valamint a gazdaság fejlődésének biztosítása érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött.
A költségvetés tehermentesítése érdekében 2023 során számos beruházás leállításra, illetve átütemezésre került, ugyanakkor a gazdaság egyik legjelentősebb motorjának számító gyorsforgalmi közúti közlekedés folyamatos fejlődésének kiszámítható biztosítása céljából döntés született az M1 autópálya Budapest (M0 autóút) és Bicske közötti szakaszának három sávra történő bővítésének koncessziós kivitelezési körbe kerüléséről. Az M1-es autópálya érintett szakaszának bővítése szükségszerű, az az országos úthálózat egyik legfontosabb szakasza, nélkülözhetetlen szerepe van a kelet-nyugati tranzit- és személy forgalom biztonságos lebonyolításában.
Az M1 autópálya Budapest (M0 autóút) és Bicske közötti szakasza közvetlenül kapcsolódik az M0-ás körgyűrűhöz, így a dél (M6, M5) és a kelet (M4, M3) felé irányuló tranzit forgalom is ezen halad keresztül, melyek együttesen már kimerítették az útszakaszok teljesítőképességét. A kivitelezés elhalasztása, elmaradása a Budapest felé tartó és azt elhagyó regionális, országos és nemzetközi forgalom állandó, súlyos akadályoztatását, ezzel együtt a baleseti statisztika jelentős romlását eredményezte volna. A szerződésmódosítás a nemzetgazdasági érdekek szem előtt tartásával megnyugtatóan rendezte ezen kérdéseket, amikor a koncesszor általi kivitelezésébe adta az érintett szakasz sávbővítési, valamint az M1-M100-103 különszintű csomóponti rendszer építési és üzemeltetési feladatait.
A fentiek mellett forgalomtechnikai és -biztonsági, valamint műszaki-kivitelezési szempontok miatt is szükségessé vált a koncessziós autópálya szakaszok sávbővítésének és az új autópálya szakaszok építésének időbeli átütemezése, továbbá a koncessziós szerződésben rögzített, a koncesszortól elvárt szolgáltatási szinteket és a biztonságos közlekedést biztosító ún. "Közlekedésbiztonsági Burkolatfelújítási Munkák" koncesszor általi elvégzése is.
A Kormány továbbra is elkötelezett a gyorsforgalmi közúthálózat hosszú távú, magas színvonalú és fenntartható üzemeltetése és fejlesztése mellett. A Koncessziós Szerződés módosítása biztosítja a gyorsforgalmi utak jövőbeli dinamikus sávbővítését és új autópályák építését, valamint a szolgáltatás magasszintű fenntartását, ezáltal az ország gazdasági fejlődésének dinamikus növekedését.
Az elhúzódó háború okozta, előre nem látható hátrányos következmények ellenére a Kormány számára prioritás a gyorsforgalmi utak koncesszió keretében történő dinamikus fejlesztése és magasszintű üzemeltetése.