A világ legnagyobb akkumulátorgyártója hatalmas nemzetközi verseny nyomán, két és fél év tárgyalás után választotta hazánkat második európai üzeme felépítésére, amely az elmúlt tíz év öt legnagyobb zöldmezős beruházása közé tartozik Európában.
A telekre vonatkozóan most aláírt adásvételi szerződés a mintegy 3000 milliárd forint összértékű kínai projekt első, jogi megállapodása. A projekthez állami támogatást is nyújtunk.
Németországon és Kínán kívül egyedül Magyarországon van jelen gyártóbázissal mindhárom nagy német prémium autómárka, az Audi, a BMW és a Mercedes, amelyek fontos szerepet szánnak hazánknak elektromobilitási stratégiájukban, így sietni kell a tervek szerint 2025-ig tartó építkezéssel, mert nagy a kereslet az akkumulátorokra.
Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter szerint "egyértelmű bizonyítványt állít ki" a magyar gazdaságpolitika teljesítményéről, hogy éppen a világgazdaság ezen két "fekete évében", tavaly és idén jelenthették be a valaha volt két legnagyobb beruházást. Emlékeztetett rá, hogy a magyar autóipar teljesítménye 2010 óta két és félszeresére nőtt, termelési értéke 2021-ben megközelítette a 9500 milliárd forintot. A miniszter úgy vélekedett, hogy a keleti nyitás a támadások ellenére sikeresnek bizonyult.