A magyarországi beruházási struktúra egészséges, a befektetések 48 százaléka Keletről, 42 százaléka Nyugatról érkezett, a magyar befektetések pedig elérték a 10 százalékot. A beruházások döntő többsége az elektromosautó-iparba érkezett.
Magyarországnak nem lehet más célja, mint hogy kimaradjon a háború és az elhibázott brüsszeli szankciók miatti recesszióból. Annak érdekében, hogy fenn tudjuk tartani a magyar gazdaság fejődési ütemét, minél több beruházást kell hoznunk az országba. Ugyanis ezek teremtenek munkahelyeket, ezekből lesz teljesítmény, a teljesítményből pedig gazdasági növekedés.
Minden eddiginél nagyobb jelentősége van annak, hogy 2022-ben újra megdőlt a beruházási rekord, hiszen eddig soha nem érkezett annyi beruházás Magyarországra, mint idén. Mindebben nagy szerepe van a kormányzat beruházásösztönzési rendszerének is, hiszen nagyon sok erőfeszítést tettünk annak érdekében, hogy itt találkozzon a keleti és a nyugati gazdaság.
A nagy nyugat-európai, német autógyártók hamarosan átállnak arra, hogy a nagyobb hangsúlyt az elektromos autók gyártására fektetik. Ehhez pedig elektromos akkumulátorokra van szükség, amelyeket alapvetően Keleten gyártanak a kínaiak és a koreaiak. Ugyanakkor ma már Magyarország is jó találkozási pontnak bizonyul a keleti és a nyugati gazdaság számára.
Magyarország lett az elektromos autóipari átállás Európa-bajnoka, a világon pedig úgy vagyunk harmadikak az elektromos akkumulátorok gyártásában, hogy a legnagyobb európai elektromos akkumulátor-gyártás építése 2023 elején fog megkezdődni, tehát az Európa-bajnoki cím után a világbajnoki címnek is reális várományosai vagyunk.
A 2022-ben érkezett beruházások 73 százaléka kötődik az elektromosautó-iparhoz. Ezen belül 43 százalék az elektromos akkumulátorgyártáshoz, 30 százalék pedig olyan autópari beruházás, aminek a fókusza ma már az elektromos vagy hibrid meghajtású autók gyártása.