Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta: számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban a mezőgazdaság, ezen belül az állattenyésztés. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat válságállóbb, amelyhez hozzájárul egyebek mellett a genetikai és a termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatásai is.
Az agrártárca továbbra is megad minden közvetlen, fejlesztési anyagi és szakmai támogatást. A fejlesztésekre nyitottak a gazdálkodók, a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat teljes mértékben fel tudják felhasználni - jelezte.
A helyettes államtitkár kitért arra is: még nem látni, hogy a 2027 utáni közös uniós agrárpolitikának pontosan milyen lesz a feltételrendszere, de az agrártárca a továbbiakban is mindent megtesz, hogy az agrárium, és ezen belül az állattenyésztés és az élelmiszer-feldolgozás jól működjön.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője ismertette: Magyarországon csaknem 2 milliárd liter tejet állítanak elő, az egy főre jutó hazai fogyasztás közel 200 liter, a cél ennek a szintnek minimum a megőrzése. Az idei kampány nemcsak a tejről, hanem a belőle készült élelmiszerek fogyasztásáról is szól.
A júliusig tartó kampány középpontjában a trappista sajt áll, arra szeretnék felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy keressék a hazai tejipar által készített élelmiszereket, köztük a hazai előállítású trappista sajtot - mondta.
Koller Attila, a Tej Terméktanács társelnöke kiemelte: a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt a nem európai uniós országok sorra zárták le határaikat a magyar tejtermékek előtt, ezért komoly készletek halmozódtak fel az ágazatban. Ezért az idei kampánynak különösen nagy jelentősége van, célja, hogy ebben a helyzetben élénkíteni tudják a magyar gyártású tejtermékek fogyasztását.
Az ágazat egyik legsúlyosabb problémája, hogy nagy mennyiségű külföldi gyártású tejtermék érkezik Magyarországra. A kampány során szeretnék elérni, hogy a fogyasztók meg tudják különböztetni a magyar gyártású trappista sajtot az import sajtoktól. A korong alakú trappista az, amit Magyarországon gyártanak, magyar tejből, magyar munkaerővel - hívta fel a figyelmet.
A kampány "Trappista sajt - mindig hozza a formáját!" címmel fut, a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének növelésére.