Juhász Zoltán, az Építési és Közeledési Minisztérium közúti beruházás lebonyolítási főosztályvezetője elmondta: a megnövekedett forgalom miatt a 441-es és a 445-ös számú főutak meglévő egysávos körforgalmát turbókörforgalommá alakították át, illetve egy három kilométer hosszú kétszer kétsávos út is hozzájárul ahhoz, hogy a közlekedők gördülékenyebben jussanak be Kecskemét központjába. A fejlesztés részeként hét kilométeren megerősítették az útburkolatot, továbbá gyalogos átkelőhelyeket és jelzőlámpás csomópontokat alakítottak ki.
Emellett a két település közötti biciklis közlekedést a teljes tíz kilométeres szakaszon megújult kerékpárút biztosítja. A munkák a következő hónapokban növénytelepítéssel zárulnak - tette hozzá.
A térségben zajló egyéb beruházásokról elmondta: a végéhez közeledik az M44-es gyorsforgalmi út építése, miközben már tervezés alatt áll Nagykőrös és Kecskemét elkerülő útja, akárcsak a 441-es számú főút Nagykőrös és Cegléd közötti szakaszának burkolatmegerősítése.
Szeberényi Gyula Tamás Bács-Kiskun vármegye 2. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy egy város és a környező települések csak úgy tudnak fejlődni, ha a közlekedési hálózatuk korszerű és hatékony.
Kiemelte: az útfelújítások nemcsak a közlekedést könnyítik meg, hanem erősítik a gazdaságot, a mindennapi élet minőségét és a közösségi kapcsolatokat is.
Földi László, Pest vármegye 12. számú választókerületének fideszes országgyűlési azt mondta: bízik abban, hogy Nagykőrös rá tud majd kapcsolódni a gyorsforgalmi úthálózatra is, mert az útfejlesztések hatására a beruházások is megélénkülnek az érintett településeken.