Nagy István szerint a magyar agrárium mindig példaként tekint a hazai borásztársadalomra, mert folyamatosan olyan újításokkal lép elő, amelyeket érdemes a többi ágazatnak is követnie.
A borászok nemcsak megtalálják, hanem befolyásolják is a fogyasztói igényeket - mondta, hozzátéve: a siker azon múlik, ki milyen gyorsan reagál, ki milyen innovatív, ki tudja diktálni a trendet.
Noha az OBV verseny, a résztvevők mégsem ellenfelek - emelte ki a miniszter, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy a díjazott borászok által felhalmozott tudást fontos a lehető legszélesebb körhöz eljuttatni.
"A szüret még előttünk áll: a búzánk, a mindennapi gabona biztonságban a csűrben van, a borágazat most dolgozik azon, hogy a pincékben ott legyen a bor" - mondta Nagy István.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke hangsúlyozta: annyi tehetség és innováció halmozódott fel a magyar bortermelőknél, hogy "most már nem egymással kell versenyeznünk, hanem önmagunkkal".
Mint emlékeztetett, az Országos Borversenyt két év után rendezték meg újra. Az OBV jóval több, mint verseny, inkább egyfajta fórum, hiszen az értékelést elsősorban a termelők végzik - jegyezte meg.
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos hangsúlyozta: az OBV a legrangosabb és legnagyobb magyar borverseny.
Nemrég elfoglalt hivataláról szólva elmondta: feladata a közösségi bormarketing és borkommunikációs feladatok koordinálása, valamint a következő évekre szóló stratégia elkészítése.
"Nekünk az a dolgunk, hogy minden deciliter bornak meglegyen a helye" - hangoztatta a kormánybiztos, kiemelve a bormarketing külgazdasági és turisztikai oldalát is.
A 41. Országos Borversenyre az ország 22 borvidékéről 232 pincészet nevezett összesen 824 tétellel. A legeredményesebb borászat díját a Pajzos Tokaj kapta, melynek borai az idén három nagy arany- és két aranyérmet érdemeltek ki.