Nagy István szerint a vásárlói tudatosság azért különösen fontos, mert mind a magyar termelők megélhetéséhez, mind a fenntarthatósághoz hozzájárul.
A tárcavezető üdvözölte, hogy a vevők választását megkönnyítve egyre több áruházlánc kínál belföldön előállított élelmiszert, a Tesco például már kizárólag magyar akácmézet forgalmaz. Ha a méz esetében működik a fogyasztói tudatosság, akkor a többi terméknél is fog - fogalmazott.
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/9/90/901/9016695959603a838cc4966357ce176046df3851_fhd_1920_w3h2.jpg)
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/9/90/901/9016695959603a838cc4966357ce176046df3851_fhd_1920_w40h23.jpg)
Nagy István hangsúlyozta, hogy Magyarországon a méztől 20 ezer méhész megélhetése, a beporzástól pedig az élelmiszerellátás jövője függ. A méhek munkájától függ az élelmiszerellátás harmada, nélkülük az ökológiai egyensúly is felbomlana - tette hozzá.
A Tesco Magyarország vezérigazgatója megjegyezte, hogy beporzók nélkül üresek lennének a boltok polcai, a Tesco ezért nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet. Erre többek között fenntartható forrásból származó termékek forgalmazásával, vagy a műanyag csomagolások lecserélésével törekednek. Pálinkás Zsolt közölte, hogy a Tesco az akácméz mellett a többi mézfajtát is belföldről szeretné forgalomba hozni.