Nagy István szerint a vásárlói tudatosság azért különösen fontos, mert mind a magyar termelők megélhetéséhez, mind a fenntarthatósághoz hozzájárul.

A tárcavezető üdvözölte, hogy a vevők választását megkönnyítve egyre több áruházlánc kínál belföldön előállított élelmiszert, a Tesco például már kizárólag magyar akácmézet forgalmaz. Ha a méz esetében működik a fogyasztói tudatosság, akkor a többi terméknél is fog - fogalmazott.

Fotó: Pelsőczy Csaba

Nagy István hangsúlyozta, hogy Magyarországon a méztől 20 ezer méhész megélhetése, a beporzástól pedig az élelmiszerellátás jövője függ. A méhek munkájától függ az élelmiszerellátás harmada, nélkülük az ökológiai egyensúly is felbomlana - tette hozzá.

A Tesco Magyarország vezérigazgatója megjegyezte, hogy beporzók nélkül üresek lennének a boltok polcai, a Tesco ezért nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet. Erre többek között fenntartható forrásból származó termékek forgalmazásával, vagy a műanyag csomagolások lecserélésével törekednek. Pálinkás Zsolt közölte, hogy a Tesco az akácméz mellett a többi mézfajtát is belföldről szeretné forgalomba hozni.

(MTI)