Gulyás Gergely a Mórahalmi Járási Hivatal új épületének átadásán emlékeztetett: 2010 és 2014 között számtalan országos és helyi szerv egyesítésével, közös vezetés alá vételével jött létre az egységes magyar közigazgatás-irányítás.

Hangsúlyozta, hogy mindazok, akik ezen dolgoztak, köztük Navracsics Tibor és Lázár János, eredményes munkát végeztek. Ennek köszönhető, hogy még a legalapvetőbb igazságokat is megkérdőjelező politikai viták során sem kérdés, hogy a kormányhivatali rendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket, jól működik, a polgárok megelégedésére intézi a közügyeket - jelentette ki a miniszter.

A területi közigazgatásban felgyorsultak a határozathozatalok, ma már eredményesebben, egyablakos rendszerben lehet az ügyeket intézni - közölte.

Gulyás Gergely gratulált Nógrádi Zoltán (Fidesz-KDNP) polgármesternek, aki 1994 óta vezeti a kisvárost, mondván: munkájának látványos jelei vannak a település elmúlt 25 éves fejlődésében.

Juhász Tünde, Csongrád-Csanád megye kormánymegbízottja elmondta, az új kormányablak a mórahalmi járásban a harmadik, a megyében a tizenharmadik. A több mint 30 ezer lakosú járásban a hét éve működő kormányablakokban 320 ezernél is több ügyfelet szolgáltak ki. A kormányablakokban jelenleg már több mint 2500 különböző ügytípusban lehet ügyet intézni.

A megyében az elmúlt hét évben több mint 9 milliárd forintot fordítottak az ügyfelek fogadására szolgáló épületek korszerűsítésére. A Mórahalmi Járási Hivatal több mint 500 négyzetméteres alapterületű, háromszintes épülete hazai forrásból 430 millió forintból készült el - közölte a kormánymegbízott.

B. Nagy László (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője, egykori kormánymegbízott azt emelte ki, hogy a mórahalmi a megyében az egyik legnagyobb forgalmú járási kormányablak, és fontos szerepet kap a Vajdaságban élő magyar állampolgárok ügyeinek intézésében is.

Mihálffy Béla, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjelöltje a Csongrád-Csanád megyei 2-es választókerületben hangsúlyozta, a közigazgatás fejlesztése soha nem volt politikai kérdés. Konszenzus volt abban, hogy az állam és az állampolgár közötti kapcsolatot minél magasabb szintre kell emelni. A szolgáltató és ügyfélbarát közigazgatás nemcsak egy jól hangzó gondolat, hanem összefoglalása is annak, ahogyan a kormánytisztviselők nap mint nap ellátják feladataikat. Az ország versenyképességét javítja, hogy egy helyen, gyorsan szolgálják ki az ügyfeleket - mondta.

(MTI)