A tárcavezető arra emlékeztetett, hogy jelenleg a magyar agrárium meghatározó többségét a kis- és középvállalkozások körébe tartozó mezőgazdasági őstermelők és családi gazdálkodók alkotják. Jelentőségük vitathatatlan, így működésük támogatása elengedhetetlen a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar további fejlődése szempontjából - tette hozzá. Nagy István kiemelte, a magyar agrárpolitika elkötelezett a hazai tejtermelés és a tejfeldolgozás fejlesztése iránt, amihez idén minden eddiginél több forrást biztosít.
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/6/67/67f/67ffa4e87c788f89c13966ffff3ea7fda5cb2baf_fhd_1920_w3h2.jpg)
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/6/67/67f/67ffa4e87c788f89c13966ffff3ea7fda5cb2baf_fhd_1920_w40h23.jpg)
A tejtermelés értéke tavaly 5 százalékos éves növekedéssel meghaladta a 207 milliárd forintot, míg a tejtermékgyártás csaknem 354 milliárdos termelési értéke az élelmiszeripari termelésnek majdnem a tizedét tette ki. Hangsúlyozta, hosszabb távon a fogyasztás felfuttatása mellett a feldolgozottság növelése a tejágazat bővülésének kulcsa. Ehhez azonban a hazai vállalkozóknak a fogyasztói igények alakulását is figyelve folyamatos fejlesztéseket kell végrehajtaniuk.
A miniszter arról is beszélt, hogy az agrártárca elkötelezett a hazai feldolgozóipar bővítésében, ezért idén két élelmiszeripari feldolgozói pályázatot hirdettek meg. Egyet a kisebb, egyet a nagyobb vállalkozások számára, melyekre összesen 1040 kérelem érkezett be, 302 milliárd forint támogatási igénnyel. Kifejtette, a kormány az elkövetkező hét évben 4500 milliárd forintot fordít a magyar vidék és mezőgazdaság, valamint az élelmiszeripar fejlesztésére. Utóbbira 750 milliárd forintnyi forrást lehet majd felhasználni.
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/0/0a/0ab/0abcebbf0b9bca2ae796a97df214375dcdd0a050_fhd_1920_w3h2.jpg)
![](https://cdn.kormany.hu/uploads/media/0/0a/0ab/0abcebbf0b9bca2ae796a97df214375dcdd0a050_fhd_1920_w40h23.jpg)
A tárcavezető kitért arra is, hogy a támogatások mellett a minisztérium nagy hangsúlyt fektet a tudatos vásárlásra is, ezért a következő időszakban még több erőforrás bevonásával fogják erősíteni a tudatos fogyasztói döntéseket, hogy a magyar vásárlók sokkal inkább a magyar termékeket részesítsék előnyben. A hazai termékek vásárlásával ugyanis nemcsak a magyar gazdákat és családokat, hanem a magyar gazdaságot is támogatjuk – hívta fel a figyelmet az agrártárca vezetője.