A miniszterhelyettes kiemelte, hogy az elmúlt tíz évben a magyar vasút komoly fejlődésen ment keresztül: a hazai síneken egyre több 600 ülőhelyes, KISS emeletes villamos motorvonat, és saját fejlesztésű IC+ kocsi közlekedik, felújításra került számos vasúti pálya, valamint 2022 végétől – a tervek szerint - a fővárosi agglomerációban csak korszerű motorvonatokon lehet majd utazni.

Fotó: MÁV Zrt.

Fónagy János hangsúlyozta: „A kormány a MÁV-Volán Csoporttal karöltve folyamatosan azon dolgozik, hogy az ország vérkeringése tovább erősödjön. Ezen belül a közlekedési infrastruktúra pedig minél magasabb színvonalon szolgálja ki az utasokat. A most átadásra kerülő korszerű, világszínvonalú gépek túlmutatnak önmagukon. Nem csupán a nagyberuházások gördülékeny végrehajtását segítik, hanem megtestesítik mindazt az erőt, elszántságot és lendületet, amellyel a kormány az országot építi.”

Fotó: MÁV Zrt.

A MÁV leányvállalata, a MÁV FKG többek között a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel, évente a teljes hálózat körülbelül egynegyedén végeznek nagygépes karbantartási, illetve felújítási munkákat. A most átadott nagyvasúti munkagépeknek köszönhetően, a karbantartásra fordított idő csökkenthető, hiszen az új gépek a költségmegtakarítás mellett nagyobb hatékonysággal képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási- és felújítási munkáit.

(NVTNM Kommunikáció)